Spread the love

Škoda Auto za první pololetí roku 2025 dodala celosvětově zákazníkům 509 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Vysoký prodej se odrazil i ve finančních ukazatelích: tržby vzrostly na 15,070 mld. eur (+10,4 %), provozní zisk dosáhl 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peněžní tok činil 1,453 mld. eur (+3,2 %).

Na solidní úrovni zůstává rentabilita tržeb ve výši 8,5 % (před rokem: 8,4 %). Škoda zároveň dosáhla historického zlomového momentu – stala se třetí nejprodávanější značkou v Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island). Český výrobce si klade za cíl být zde trvale mezi třemi vrcholnými značkami nejpozději do konce dekády.

Na evropský trh dodala Škoda zákazníkům 409 100 vozů (meziročně +10,5 %) a výrazně překonala celý trh. Klíčovou roli v tomto úspěchu sehrála poptávka po elektromobilech a plug-in hybridních vozech. Škoda dodala zákazníkům v Evropě 72 000 elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů, což dohromady tvoří podíl 22,8 %.

Škoda Auto posílila své aktivity také v Asii a v Indii dodala 33 300 vozů. To představuje rekord za 25 let působení značky na  subkontinentu a meziroční nárůst o 107,7 %. Ve Vietnamu byl zahájen prodej vůbec prvního lokálně vyráběného modelu Škoda – nového SUV Kushaq.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Škoda Auto prosperuje a za první polovinu roku 2025 dosáhla výborných finančních výsledků, navzdory značným výzvám v celém odvětví. Opět jsme dosáhli růstu v klíčových ukazatelích výkonnosti a prokázali jsme, že jsme jednou z nejziskovějších objemových automobilových značek. Tyto skvělé výsledky svědčí o odolném obchodním modelu. Za pozornost stojí, že na celkovém úspěchu v prvním pololetí mají podíl všechny typy pohonů.“

„Náš přístup, kdy v současné éře transformace nabízíme klientům svobodu volby, se ukazuje jako správný. A výše poptávky dokládá, že i naše strategie elektrifikace je na dobré cestě: do konce června jsme přijali více než 120 000 objednávek na naše nové plně elektrické modely Enyaq a Elroq. Z 10. místa před několika lety jsme se tak dostali na 3. příčku mezi automobilovými značkami v Evropě, a to i díky tomu, že naše dodávky rostou rychleji než celý trh. Jsem hluboce vděčný zákazníkům za pozitivní odezvu a našim dodavatelům a dealerům za jejich zásadní přínos. Škodováci podávají ve své lize špičkové výkony. Do druhé poloviny roku vstupujeme ve vrcholné formě a jako vždy zůstáváme soustředění a ostražití,“ dodává Klaus Zellmer.

Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní záležitosti, zdůrazňuje: „Naše klíčové finanční ukazatele zůstávají velmi solidní, čímž navazujeme na údaje za rok 2024, tedy nejlepší finanční rok v naší historii. Růst provozního zisku a trvale vysoká rentabilita tržeb jsou výsledkem disciplinovaného řízení nákladů a vysoké poptávky zákazníků, čímž posilujeme naše postavení mezi objemovými značkami. Úsporný program Next Level Efficiency+ již přináší hmatatelné výsledky zejména v optimalizaci struktury našich nákladů a výrobních procesů. Navíc synergie v rámci skupiny Brand Group Core i do budoucna zajistí významné úspory z rozsahu. Podnikáme také proaktivní kroky k dalšímu zajištění naší činnosti tím, že posilujeme naše schopnosti v oblasti správy dat. Tím pokládáme základy pro rozšířenou integraci umělé inteligence a větší provozní efektivitu. Solidní výsledky a náš stabilní obchodní model nám umožňují procházet nadcházejícími výzvami období transformace v silné pozici.“

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, vyzdvihuje: „Představením sportovních verzí RS modelů Elroq a Enyaq v první polovině roku 2025 dále posilujeme emocionální přitažlivost naší značky a rozšiřujeme portfolio plně elektrických vozů na klíčových trzích. Tyto modely jsou stěžejní součástí naší strategie elektrifikace pohonů, která se v Evropě významně urychluje. V mnoha zemích jsme dosáhli historicky rekordních tržních podílů, například v Německu, Rakousku, Švédsku nebo ve Francii. Strategie internacionalizace rovněž nabírá na obrátkách. V Turecku jsme zaznamenali dosud nejvyšší počet dodávek zákazníkům. Model Kylaq slaví v Indii mimořádný úspěch, celkový prodej na tomto trhu vzrostl o téměř 108 % a dosáhl historického maxima. Dalším významným krokem je zahájení prodeje modelu Kushaq ve Vietnamu, který se vyrábí v novém závodu vybudovaném ve spolupráci s lokálním partnerem Thanh Cong Group.“

Škoda Auto slaví 130 let rekordními výsledky

Škoda Auto zaznamenala v prvním pololetí roku 2025 výsledky na globální úrovni: celkem dodala zákazníkům 509 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Významně se o to zasloužil větší odbyt na klíčových trzích v Evropě a také v Indii, ale rovněž dosud nejširší modelová nabídka obsahující všechny typy pohonů.

Škoda se poprvé ve své 130 let dlouhé historii stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island). Dodávky zákazníkům zde dosáhly 409 100 vozů, to znamená o 10,5 % více než před rokem. Týká se to i největšího odbytiště značky – v Německu Škoda dodala 100 700 vozů, což představuje taktéž 10,5% meziroční nárůst.

Další přírůstky v absolutních číslech byly zaznamenány ve Spojeném království (celkové dodávky 43 800 vozů; +16,5 %), Španělsku (21 100 vozů; +20,3 %), Rakousku (15 200 vozů; +25,7 %), Švédsku (8 500; +54,0 %) nebo Francii (24 400 vozů; +13,5 %). Přispěly rovněž Česká republika či Dánsko. Tento růst dodávek znamenal, že značka překonala celkový trh v Evropě a dosáhla významného tržního podílu v několika západoevropských zemích včetně Rakouska (10,64 %), Dánska (10,21 %) a Německa (7,18 %).

Finanční výsledky

Škoda Auto vykázala v prvním pololetí roku 2025 tržby ve výši 15,070 mld. eur (+10,4 %), provozní zisk vzrostl na 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peněžní tok činil 1,453 mld. eur, což představuje meziroční přírůstek +3,2 %.

Na solidní úrovni zůstává rentabilita tržeb ve výši 8,5 % (před rokem: 8,4 %). K těmto výsledkům přispěla vedle vysoké poptávky zákazníků především přísná nákladová disciplína. Nepřetržitý růst tržeb během posledních let potvrzuje, že strategie a obchodní model společnosti Škoda Auto jsou vysoce efektivní i v současném náročném tržním prostředí.

Škoda Elroq začíná v tuzemsku porážet Teslu, Foto: Škoda Auto

Elektrifikace razantně zrychluje: nové modely Elroq a Enyaq na vrcholu žebříčků

Mezi zákazníky značky Škoda jsou stále oblíbená vozidla s elektrifikovaným pohonem. Celkem automobilka dodala zákazníkům v Evropě 72 000 elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů. To dohromady tvoří podíl 22,8 % na dodávkách (před rokem: 9,4 %). Elektrifikovaný pohon tak má téměř každý čtvrtý vůz Škoda prodaný v Evropě.

Vysokou poptávku zajistily nové elektromobily Elroq a Enyaq i plug-in hybridní verze nové generace modelů Superb a Kodiaq s elektrickým dojezdem přes 100 km. Potvrzuje se tím úspěšná transformace značky směrem k udržitelné mobilitě.

Úspěchu dosáhl v první polovině roku model Elroq, který v dubnu, květnu i červnu obsadil přední příčky mezi elektromobily na evropském trhu. V České republice i v Dánsku byl nejprodávanějším elektromobilem za prvních šest měsíců roku 2025. Nadále si velmi dobře vede i Enyaq, který ve stejném období obsadil druhé místo v segmentu BEV ve Švýcarsku.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda zůstává Octavia s 97 500 dodávkami, následovaná modely Kodiaq a Kamiq.

Milníky internacionalizace: růst v Indii a zahájení prodeje modelu Kushaq ve VietnamuV Indii dosáhla Škoda historicky nejlepšího výsledku  díky přibližně 33 300 dodaným vozům (meziročně +107,7 %). Významný podíl na tom má nově uvedené SUV Kylaq, které do konce června převzalo více než 20 000 zákazníků. Tento úspěch posiluje pozici značky Škoda mezi sedmi nejvýznamnějšími automobilovými značkami v Indii

V březnu 2025 navíc společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) překročila hranici 500 000 vyrobených motorů v závodě v Puné. Ve Vietnamu byl zahájen prodej modelu Kushaq, který zde vzniká ve spolupráci s partnerskou společností Thanh Cong Group. Škoda využívá synergií s Indií, odkud dováží kompletně rozložené sady (CKD) pro finální montáž. Vedle modelu Kushaq zahrnuje vietnamské portfolio také SUV Karoq a Kodiaq dovážená z Evropy. V nadcházejících měsících bude nabídka rozšířena o sedan Slavia, rovněž lokálně montovaný z indických sad CKD.

Related Post