Britská agenturní skupina WPP přejmenovala skupinu svých mediálních agentur. Místo Group M nyní budou vystupovat pod hlavičkou WPP, píše Mediář. V Česku pod GroupM spadají mediální agentury Mindshare, Wavemakera a EssenceMediacom.
Změna podle WPP odráží rostoucí poptávku marketérů po plně integrovaných kapacitách. Mediální agentury koncernu WPP spravují víc než 60 miliard dolarů (1,3 bilionu Kč) ročních mediálních investic na více než 80 trzích.
„Budou nadále poskytovat klientům dedikované týmy v rámci WPP Media, přičemž budou využívat společné kapacity, technologie a podpůrné funkce,“ informuje skupina. Trojice tuzemských mediálek WPP už před časem propojila analytické a digitální týmy, předloni pak přejmenovala MediaCom.
„Plně integrovaná nabídka WPP Media umožní klientům sjednotit média, data a produkci a komplexně spravovat své vlastní, získané, sdílené a placené marketingové aktivity, aby dosáhli personalizace ve velkém měřítku,“ slibuje koncern. Ten zároveň ročně investuje 300 milionů liber do marketingového systému WPP Open, který díky umělé inteligenci propojuje kapacity všech jejích agentur pro obsazování mediálního prostoru reklamou. Novou integrovanou nabídku ode dneška WPP propaguje v USA a Británii kampaní zaměřenou na segment B2B.
„Spotřebitelé už očekávají, že reklama bude relevantní a poutavá a nákupní zkušenosti plynulé. Tato očekávání se v éře umělé inteligence jen zrychlí,“ prohlásil Brian Lesser jako šéf WPP Media.
„Přechod na WPP Media navazuje na naši strategii zjednodušovat a integrovat naši nabídku pro klienty. Zatímco GroupM byla postavena pro dobu, kdy nejvíce záleželo na rozsahu médií, WPP Media odráží sílu umělé inteligence, dat a technologií a jednodušší, integrovanější řešení,“ doplnil Mark Read, generální ředitel celé WPP.
Zdroj: mediar.cz