Beijing X7
Spread the love

Dealerský speciál AUTOmakers se podíval na dosavadní registrace vozidel čínské provenience v Česku. O jejich expanzi se hodně mluví, ale jak se odrazily v dovozních statistikách?

Během loňského roku a čtyř měsíců letošního byla u nás registrována auta od celkem 27 ryze čínských značek.

Za rok 2024 to bylo např. 4418 osobních automobilů čistě čínské produkce (bez v Číně vyráběných vozů Tesla, Volvo, Dacia atd.), a to od 17. značek!! a 75 lehkých užitkových vozů dalších šesti značek, spočítal náš redaktor Karel Beránek.

Za první čtyři měsíce letošního roku to bylo 2053 osobních vozů 16. značek, a 50 kusů LUV od pěti značek.

Jasnou čínskou jedničkou je zatím stále MG, kterému patřilo loni zatím 92,8 % mezi čínskými značkami a 1,77 % z celého českého trhu. Letos je situace taková, že MG si drží stále ještě 88 % mezi čínskými značkami a tržní podíl mu stoupnul na 2,23 %.

Kromě MG zatím počty jen v desítkách kusů

Počty registrací čínských značek mimo uvedenou MG nejsou zatím vysoké: „Zatím spíše jde o desítky kusů. Mezi členy SDA je zatím vyjma MG jen Dongfeng,“ řekl našemu časopisu tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

„Další značky se na českém trhu, s výjimkou uvedeného Dongfengu, se zatím objevovaly ve statistikách spíše jen jako exoti v malých množstvích prostřednictvím individuálních dovozů, někdy prezentovaných i jako oficiální import, ale bez zázemí výrobců,“ doplnil situační zprávu Karel Beránek.

Přijde čínské tsunami?

„To se ale letos během pár měsíců změní. Je jasné že vystrčí drápky dalších nejméně deset velkých značek – zejména BYD, BAIC, Joyear, Omoda, Jaecoo, Dongfeng, ale také Xpeng, Forthing, Voyah. Do Evropy, a tudíž i do Česka míří celkem dalších 41 čínských značek,“ spočítal Karel Beránek s tím, že podle dostupných informací mezi nimi budou například i automobilky Bestune, JAC nebo Chery.

Zdroj: Dealerský speciál 2025

Related Post