Spread the love

Americkým automobilkám se nelíbí, že cla na japonské vozy mají být nižší než na auta dovážená do Spojených států z Mexika a Kanady, kde mají mnohé z nich továrny a dodavatele. Uvedl to šéf Americké rady pro automobilovou politiku Matt Blunt.

„Jakákoli dohoda, která zavádí nižší clo na japonský dovoz prakticky bez amerického obsahu než clo uvalené na vozidla vyrobená v Severní Americe s vysokým americkým podílem, je špatnou dohodou pro americký průmysl a americké automobilové pracovníky,“ řekl Blunt. Jím vedená Rada zastupuje automobilky General Motors, Ford a mateřskou společnost Chrysleru, Stellantis.

Trump oznámil obchodní dohodu s Japonskem včetně 15procentního cla na zboží

Trump se přitom ve svém příspěvku na sociální síti Truth Social, v němž dohodu oznámil, přímo nezmínil o zmírnění cel na japonské automobily. „Japonsko na můj pokyn investuje 550 miliard dolarů do Spojených států, které obdrží 90 % zisku. Tato dohoda vytvoří stovky tisíc pracovních míst – nic podobného tu ještě nebylo. A co je možná nejdůležitější, Japonsko otevře svou zemi obchodu s osobními a nákladními automobily, rýží a některými dalšími zemědělskými produkty a dalšími věcmi. Japonsko bude platit Spojeným státům reciproční cla ve výši patnácti procent,“ uvedl pouze

Automobily tvoří obrovskou část obchodu mezi USA a Japonskem. Téměř veškerá obchodní výměna ale probíhá jednosměrně z Japonska do USA, což Trumpovi dlouhodobě vadí. V roce 2024 dovezly USA z Japonska vozidla a automobilové díly v hodnotě více než 55 miliard dolarů (1,15 bilionu Kč), zatímco na japonský trh to bylo z USA jen asi za dvě miliardy dolarů.

Zdroj: novinky.cz

Related Post