Spread the love

Volkswagen představil ve světové premiéře nový T-Roc. Předprodej modelu T-Roc bude v České republice zahájen v září, uvedení na trh je plánováno na přelom roku.

„Vývojový skok modelu T-Roc je patrný na první pohled díky robustnímu designu, který zachovává charakteristickou DNA modelu T-Roc se zádí ve stylu kupé a v porovnání s předchozím modelem využívá výhody prodloužení celkové vnější délky o 12 cm. Protažené proporce totiž umožnily realizaci opravdu dynamického designu,“ uvedla značka při uvedení vozu na světový trh.

Zásadní roli u nové interpretace modelu T-Roc má hrát také světelný design. Vpředu nalézají uplatnění sériově dodávané LED světlomety. Na přání jsou pro výbavové verze Style a R-Line k dispozici „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“, které jsou propojeny tenkou světelnou lištou s bíle osvětleným logem Volkswagen. Záď modelu T-Roc zdobí rovněž souvislá příčná LED lišta s červeně osvětleným logem Volkswagen (v závislosti na výbavě).

Interiér

Vylepšen byl také interiér. Například přístrojová deska je čalouněna nově vyvinutou látkou, která společně s ambientním osvětlením vytváří atmosféru jako v salonku. T-Roc přebírá mnoho prvků výbavy z větších modelů Tiguan a Tayron – například stupeň voliče jízdních zážitků, jehož prostřednictvím lze mimo jiné vybírat jízdní režimy nebo nastavovat hlasitost. Novinkou v modelu T-Roc a jeho segmentu je na přání dodávaný head-up displej, který přímo na čelní okno promítá důležité informace od rychlosti jízdy až po navigační piktogramy.

Více prostoru

Nabídka místa předurčuje nový model T-Roc také k cestování na velké vzdálenosti a k rodinnému využití. I v případě, že vpředu sedí osoby vyšší než 185 cm, budou mít cestující s podobnou postavou dostatek prostoru pro komfortní sezení i na zadních sedadlech. I to je přínos prodloužení vnější délky nového modelu T-Roc o více než 12 cm.

Pro model T-Roc, konkrétně ve verzi „Style“, je možné objednat sedadla ergoActive, která jsou elektricky nastavitelná ve 14 směrech a jsou doplněna masážní funkcí. Objem zavazadlového prostoru při naložení až po horní okraj zadních sedadel vzrostl o 20 litrů na 465 litrů.

Technologický transfer díky platformě MQB evo

Po aktuálních modelech Tiguan (debutoval v roce 2024) a Tayron (v prodeji od roku 2025) je T-Roc třetím SUV značky Volkswagen, který je postaven na evolučním stupni modulární platformy MQB evo pro modely s motorem uloženým vpředu napříč – a díky tomu profituje z nově vyvinutého hardwaru a softwaru pro tuto platformu.

Mezi novinky patří také vývojový stupeň systému „Travel Assist“, který podporuje nejen automatickou změnu jízdního pruhu, ale také dokáže předvídavě reagovat na omezení rychlosti jízdy nebo konec úseku s rychlostním limitem.

Poprvé má T-Roc ve své výbavě systém „Park Assist Pro“. Tento asistent si prostřednictvím paměťové funkce dokáže osvojit automatické zaparkování vozu na vzdálenost až 50 metrů. Uživatel pak může příjezd na parkovací místo i vyjetí z něj ovládat na chytrém telefonu. Rovněž na přání se dodává asistent upozorňující na nebezpečí při vystupování, který cestující před otevřením dveří upozorní na to, že se zezadu přibližují vozidla nebo cyklisté.

Mild-hybridní pohony ve standardní výbavě

T-Roc bude v Evropě uveden na trh výhradně s přeplňovanými zážehovými motory doplněnými mild-hybridním systémem. Zpočátku budou k dispozici dva 48V mild hybridní pohony (1,5 eTSI) s nejvyšším výkonem 85 kW (116 k) nebo 110 kW (150 k). Následovat budou dva plně hybridní pohony. Tyto varianty mají ve všech případech pohon předních kol.

Stejně jako předchůdce bude i T-Roc později znovu k dispozici s pohonem všech kol 4MOTION – v kombinaci s motorem 2,0 TSI, který bude rovněž nabízen s mild-hybridním systémem (mHEV). Nejvýkonnější verzí se i u druhé generace stane T-Roc R. Všechny mild-hybridní pohony 1,5 eTSI a 2,0 eTSI budou dodávány s automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Struktura nabídky výbavových linií

Přehlednější struktura nabídky modelu T-Roc více zohledňuje požadavky zákazníků. Volkswagen usnadňuje konfiguraci celkem čtyřmi verzemi výbavy, na které se váže optimalizovaná nabídka sériově nebo na přání dodávaných samostatných prvků výbavy a paketů. Pakety jsou přizpůsobeny preferencím zákazníků, což umožnilo zúžit nabídku sériově a na přání dodávaných prvků výbavy. Množství paketů bylo zredukováno o 50 procent.

T-Roc je nabízen v následujících výbavových liniích: základní verze „T-Roc“ (zaměření na cenovou dostupnost a funkčnost), vyšší verze „Life“ (zaměřená na funkčnost a komfort) a dvě varianty „Style“ (zaměření na design a technologie) a „R-Line“ (sportovní charakter).

Zákazníci mají pro T-Roc na výběr celkem šest barev karoserie. Čistě bílý nemetalický lak „Bílá Pure“ a metalický lak „Šedá Wolf“ doplňují nové odstíny laků: nemetalický lak „Žlutá Canary“ a metalické laky v odstínech „Červená Flame“, „Modrá Celestial“ a „Černá Grenadilla“.

Pro střechu je navíc k dispozici nemetalický černý odstín „Black Solid“, který přichází na řadu, pokud si zákazník zvolí dvoubarevnou karoserii. Nově si mohou zákazníci u modelu T-Roc objednat elektricky odjistitelné tažné zařízení, jehož nosnost (80 kg) je dimenzována i pro přepravu těžkých elektrokol.

Automobily z Evropy pro Evropu

První generace modelu T-Roc byla uvedena na trh v roce 2017. V modelovém roce 2022 následovala modernizace. V loňském roce se pro kompaktní model, který je vyráběn v portugalském závodě Palmela nedaleko Lisabonu, rozhodlo 292 000 zákazníků z celé Evropy. Celkem bylo dosud prodáno více než dva miliony těchto vozů. T-Roc je tak po modelu Tiguan druhým nejúspěšnějším SUV značky Volkswagen na světě.

Related Post