Audi ukázalo v Miláně studií Audi Concept C, konkrétní výhled na design budoucích modelů. Akcí v Miláně s mottem „Strive for Clarity“ má začít další kapitola podnikové transformace.
S designem zaměřeným na čistotu chce Audi udělat krok k minimalistické estetice, která bude společnost Audi i v budoucnu odlišovat od sílící konkurence.
Milán nebyl pro oznámení nového začátku vybrán náhodně. Město obchodu a módy proslulo v uplynulých staletích také designem, technikou a pozoruhodnými osobnostmi. Jen málo myšlenek je dodnes tak velkým zdrojem inspirace jako idea renesance.
„Vizionářské myšlení a touha jít za hranice známého jsou pro Audi vzorem,“ říká Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG. Hlavní město italského designu je proto také ideálním místem pro vstup do nové éry.
Nová filozofie designu je zaměřena na čistotu
„Středobodem naší činnosti je radikální jednoduchost. Čistoty dosahujeme redukcí na podstatné,“ říká šéfdesignér Massimo Frascella. Platí to jak pro vnější design vozidel, tak pro jejich interiér.
Audi používá nejnovější technická řešení a materiály tam, kde otvírají pro zákazníky nové možnosti – a jednoduchými prostředky maximalizují účinek. Pro Frascellu je kromě toho důležité i to, co kromě racionální zkušenosti zvyšuje touhu po příslušném modelu. Emoce hrají ve filozofii designu významnou roli. „Filozofií designu chceme posílit naši značku tak, aby vzbuzovala touhu a rozvíjela kulturní vliv.“
Audi Concept C poskytuje výhled na design budoucích modelů
Studie Audi Concept C, s níž se veřejnost bude moci seznámit na IAA v Mnichově, je první ukázkou této nové filozofie designu. Koncepční vůz je výhledem na tvarové řešení budoucích produktů. Jeho tvarové řešení ztělesňuje univerzální principy designu: redukce na podstatné – bez přebytečných linií nebo prvků – a upřednostňování geometrické čistoty.
Určujícím prvkem je tzv. „vertical frame“ – svislá maska chladiče inspirovaná závodním vozem Auto Union Typ C. Redukce na podstatné pokračuje také v interiéru, v němž zbavuje řidiče zdrojů možného rozptylování a pomocí inteligentních technologií dodává správné informace ve správný okamžik.
„Naše historie je plná odvážných inovačních skoků a nejmodernějších technologií ve spojení s nekompromisním zaměřením na čistotu designu,“ zdůrazňuje Gernot Döllner. „Naše nejlegendárnější modely ztělesňují právě toto spojení.“ Pohon všech kol quattro způsobil v automobilovém světě revoluci. V motoristickém sportu vítězila značka Audi díky výkonným motorům, materiálům a aerodynamickým tvarům – a tento recept na úspěch měl vliv na vývoj automobilu i mimo závodní okruhy.
Filozofie designu utváří každý aspekt společnosti Audi
Návrat k základům, na nichž stojí značka Audi, a redukce na podstatné hraje hlavní roli nejen v designu: „Stejně jako utváříme design našich vozů, tak budeme utvářet i naši společnost,“ říká Gernot Döllner. Nová filozofie designu je proto pro Audi podnikovým principem, který se projeví jak ve složení produktového portfolia a struktuře nabídky, tak i v organizačním uspořádáním společnosti Audi. Gernot Döllner k tomu říká: „Čistota je postojem a kompasem, který Audi provede touto dobou.“
Prezentace nové filozofie designu současně reprezentuje nový začátek. „Fáze analýz je za námi. Nyní nastal čas, abychom hleděli vpřed a získali rychlost. Soustředíme se na to, co je opravdu důležité k tomu, abychom stanovovali měřítka v oblastech designu a kvality,“ říká předseda představenstva společnosti AUDI AG.
„Základy pro nové směřování společnosti Audi vytvořeny“
Společnost Audi prochází hlubokými změnami od roku 2023. V prvním pololetí 2025 pokračovala značka Audi ještě intenzivněji v realizaci plánů na posílení jejích inovačních schopností a v přípravách obchodního modelu zohledňujícího budoucí požadavky.
„Nyní vidíme první úspěchy,“ říká Gernot Döllner a dodává: „Například s naší modelovou ofenzivou a v našem cílevědomě sestaveném portfoliu, které nám umožňuje investovat do kvality a inovací. Nebo v našem obchodním modelu v Číně, kde jsme s novou dceřinou značkou AUDI znovu prokázali průkopnického ducha.“ Také dohoda o budoucnosti, kterou v březnu uzavřelo představenstvo s podnikovou radou, posiluje zabezpečení budoucnosti a konkurenceschopnost. Audi bude navíc do roku 2029 investovat do německých výrobních závodů osm miliard eur.
Audi pokračuje v modelové ofenzivě
Ke konci letošního roku uzavře značka Audi intenzivní období 24 měsíců, během nichž bude představeno více než 20 nových modelů, a bude tak disponovat nejmladší nabídkou v prémiovém segmentu. Po generační obměně hlavních modelových řad, například Audi A6 na jaře a Audi Q3 v létě, představí značka se čtyřmi kruhy na IAA plug-in hybridní model Q3 Sportback e-hybrid*.
Audi bude pokračovat ve své modelové ofenzivě i v příštím roce. Na svou premiéru čeká například čistě elektrický vstupní model, který bude od roku 2026 vyráběn v Ingolstadtu, nebo sportovní modely Audi Sport. Kombinace čistě elektrických modelů, plug-in hybridních modelů a nové generace modelů se spalovacími motory zajistí v přechodu na elektromobilitu robustní a flexibilní postavení na klíčových trzích v Evropě, Číně a Severní Americe.
Audi současně již pracuje na dalším inovačním cyklu. Strategická partnerství, například koncernu Volkswagen se společností Rivian, umožní rychlejší a nákladově efektivnější vývoj inovací, a to především v oblasti softwaru.
V roce 2026 Audi vstoupí do Formule 1, a získá tak příležitost zkoušet nové technologie, materiály a procesy v nejtvrdší inovační laboratoři na světě. Gernot Döllner k tomu říká: „Přípravy na náš vstup do Formule 1 běží na nejvyšší otáčky.“ A jen několik týdnů po představení nového designu v Miláně bude pro značku se čtyřmi kruhy následovat další významný okamžik: „Máme velkou radost, že již brzy všem fanouškům ukážeme konkrétní výhled na to, co nás od příštího roku čeká ve Formuli 1.“