Spread the love

Zatímco na celém českém sekundárním trhu za osm měsíců letošního roku prodeje aut meziročně klesly o 2,3 %, mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna šla podle vlastních informací opačným směrem a prodala o čtyři procenta vozů více – konkrétně letos již 76 991 aut.

Nejsilnější v 33leté historii společnosti jsou nejen osmiměsíční prodeje, ale i množství aut prodaných během uplynulých dvou letních měsíců, které překonalo dvacetitisícovou hranici.

Nejprodávanějším typem vozu se v létě staly ve všech třech zemích, kde skupina AURES Holdings se značkami AAA AUTO a Mototechna působí, rodinné crossovery – SUV. Alternativní pohony si nejčastěji pořizují Češi, Poláci jim ale v případě hybridů začínají šlapat na záda.

„Za rekordními prodeji stojí systematické a dlouhodobé investice do moderních technologií, zejména do pokročilých IT systémů a umělé inteligence. Tyto nástroje nám umožňují přesně predikovat aktuální poptávku, optimalizovat skladové zásoby a výrazně zrychlit proces odbavení zákazníků. Úspěch však nestojí jen na technologiích – klíčovým pilířem je důvěra zákazníků, jejíž budování jsem si vytkla jako svůj hlavní cíl, když jsem před třinácti lety nastupovala do role generální ředitelky,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Letos jsme navíc posílili tým o Lenku Glavinić Pivoňkovou, jejíž hlavní misí je komplexní zlepšení zákaznické zkušenosti ve všech fázích – od prvního kontaktu přes akvizici až po poprodejní servis a řešení reklamací. Tento důraz na kvalitu a spokojenost zákazníků je jedním z hlavních důvodů, proč se nám daří růst nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku,“ doplňuje Karolína Topolová.

Skupina od začátku roku prodala již 76 991 vozů, což představuje rekordní výsledky napříč všemi trhy, kde působí, tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku.

Za silnými prodejními výsledky zejména v létě stojí také služba autosplátka.cz. Jde o chytrý srovnávač, díky kterému zákazník u každého vozu ihned vidí konkrétní výši měsíční splátky včetně úrokové sazby a RPSN.

„Koupit si auto na úvěr může být stresující kvůli nejasným podmínkám, skrytým poplatkům nebo změnám nabídky na poslední chvíli. Přitom nějakou formu financování využívají až dvě třetiny Čechů. Jen u nás v AAA AUTO si auto na leasing kupuje přes třicet dva procent zákazníků. Proto jsme spustili transparentní a jednoduchý srovnávač Autosplátka. Stačí si na webu vybrat auto, nastavit si parametry úvěru a systém okamžitě zobrazí nabídky, které odpovídají zákazníkovu rozpočtu i preferencím. A co je nejdůležitější, pokud jste schváleni pro poskytnutí úvěru, podmínky, které si zvolíte online, se už nemění,“ popisuje Karolína Topolová.

V letních měsících došlo k výrazné změně v zákaznických preferencích. Nejlépe se prodávaly městské crossovery – SUV, které se staly prodejními hity nejen v Česku (28 %) a Polsku (33 %), ale i na Slovensku (29 %). Hatchbacky byly v České republice sesazeny dokonce až na třetí pozici. Obliba SUV je znát v žebříčku prodejů jednotlivých modelů. Přestože v ČR první místa patří tradičně triu škodovek Octavia, Fabia a Superb, v top 10 jsou již 3 městské crossovery – Škoda Kodiaq, Hyundai Tucson a Škoda Karoq.

V sousedním Polsku se SUV dostalo dokonce už na druhé místo. Stále ale ještě o téměř sto v létě prodaných kusů zaostává Kia Sportage za vedoucím Opelem Astra. Na Slovensku jsou městské crossovery v top desítce na osmém až desátém místě, konkrétně Kia Sportage, Hyundai Tucson a Škoda Karoq. Prvenství tu pak patří stále jednoznačně Škodě Octavia.

V případě paliv vedou všude shodně benzínové vozy (ČR – 51,5 %, SR – 53,1 %, PL – 69,4 %), často v kombinaci s alternativní variantou pohonu. Hybridy si v létě z AAA AUTO odvezlo 7,7 % Čechů, 15,8 % Poláků a 6,2 % Slováků.

„Češi jsou sice v oblasti alternativních pohonů ve srovnání s dalšími zeměmi vyšehradské čtyřky nejodvážnější, přesto v případě hybridních pohonů vidíme extrémně rostoucí zájem u polských sousedů. Jen v létě se jsme v Polsku prodali téměř 850 hybridních aut, tedy jen o pár kusů méně než v Česku. Pokud jde ale o čistě bateriové vozy, tady nejvýrazněji roste zájem právě v tuzemsku. Elektromobily si tu za poslední dva měsíce pořídilo již 2,7 procenta zákazníků. V Polsku jsme teprve lehce za půlkou cesty k jednomu procentu, Slováci už jednoprocentní hranici překonali,“ doplňuje Karolína Topolová s tím, že celkem skupina AURES Holdings prodala letos již 1 200 elektromobilů.

Related Post