Spread the love

Před deseti lety, během autosalonu IAA ve Frankfurtu – vydaly americké úřady „Oznámení o porušení předpisů“ proti společnosti Volkswagen AG. To se brzy změnilo v největší skandál v historii německého automobilového průmyslu, píše Autoweek.

Skandál „Dieselgate“ – nelegální manipulace s emisemi statisíců vozů – uvrhl skupinu VW do krize a také urychlil přechod na elektromobilitu do té míry, jak by se bez Dieselgate velmi pravděpodobně nestalo. Vznětový motor na naftu, vynalezený v Německu, nyní tvoří v Německu pouze 13 % nových registrací a byl již předběhnut elektrickým pohonem.

V reakci na skandál začali politici klást extrémní důraz na elektromobilitu. Kromě postupného zpřísňování legislativy může tento proces nakonec vést k zákazu spalovacích motorů v EU. Také VW reagoval extrémně razantně – vzhledem k síle událostí pochopitelně. Nový generální ředitel Herbert Diess všechno obrátil vzhůru nohama, zrušil turbodiesely a vše vsadil na elektromobily.

Přílišné zaměření na elektromobily však koncernu VW zpočátku neprospělo. Produktová řada se proto nyní upravuje a spalovací motory se budou vyrábět déle.

Zdroj: CNN Prima News, Autoweek (více k zákazu spalovacích motorů níže)

Related Post