Mazda Motor Corporation aktualizovala své plány na dosažení uhlíkové neutrality a stanovila dílčí cíl pro rok 2030 pro své japonské továrny a kanceláře*1, které produkují cca 75 % všech firemních emisí oxidu uhličitého (CO₂). Globální uhlíkové neutrality by měla firma dosáhnout v roce 2035.
V rámci aktualizovaného plánu stanovila Mazda dílčí cíl pro snížení emisí CO₂ pro fiskální rok 2030 minimálně o 46 % v porovnání s rokem 2013, což je v souladu s cíli japonského státu.
V očekávání dalšího vývoje alternativních palivových technologií aktualizovala Mazda svůj plán dosažení uhlíkové neutrality za účelem flexibilnější a stabilnější energetické strategie, která podpoří výrobu a zároveň umožní snížit emise CO₂.
Podle nového plánu se na dekarbonizaci bude podílet plynový kogenerační systém*2 využívající zemního plynu získaného z LNG*3, vyráběného pomocí osvědčené technologie. Tento systém umožní Mazdě postupný přechod na vodíková paliva, která jsou pro dosažení uhlíkové neutrality klíčová. Zapotřebí bude jen jedna drobná modifikace výbavy. Mazda chce kráčet k dekarbonizaci zároveň s výraznějším prosazováním uhlíkově neutrálních paliv na celospolečenské úrovni.
V budoucnu hodlá automobilka ve spolupráci se společností Kawasaki Heavy Industries, Ltd., vytvořit systémové specifikace s cílem dosáhnout maximální energetické účinnosti a umožnit optimální zacházení s energií přizpůsobené potřebám výroby. Kromě toho chce Mazda spolupracovat i s místními energetickými firmami Hiroshima Gas Co., Ltd., a Chugoku Electric Power Co., Inc.
Úplné uhlíkové neutrality v celém dodavatelském řetězci chce Mazda dosáhnout v roce 2050. Tento plán má tři základní pilíře: snížení spotřeby, využití obnovitelných zdrojů a přechod na uhlíkově neutrální paliva. Touto cestou hodlá Mazda ve spolupráci s partnery a místními komunitami přispět k vytvoření udržitelné a prosperující společnosti.
*1 Seznam japonských továren a kanceláří najdete v sekci MAJOR FACILITIES na firemních webových stránkách.
*2 Plynový kogenerační systém je systém využívající primární energii (palivo) k pohonu plynových turbín či plynových motorů, čímž se kontinuálně získávají různé formy sekundární energie (elektřina, pára apod.).
*3 LNG(zkapalnělý zemní plyn)