Volvo Cars vytvořilo značku Polestar jako subznačku konkurující Tesle. Ale prodeje neplní očekávání a je čas na záchrannou akci. Situaci popsal Vladimír Rybecký na portálu Autoweek.
Volvo přestane Polestaru poskytovat finanční prostředky a převede odpovědnost na čínskou Geely, která je většinovým akcionářem Volvo Cars. Silná angažovanost Volva ve značce Polestar, kde vlastní asi 48 % akcií, byla kritizována analytiky, podle nichž to ubíralo zdroje potřebné pro rozvoj Volva.
Zhejiang Geely Holding Group, mateřská společnost obou značek, se nyní připravuje poskytnout Polestaru víc finančních prostředků jako součást potenciálního přerozdělení akcií. Navrhovaná dohoda by měla znamenat, že Volvo převede svůj 48% podíl v Polestaru na Geely. Vedení Geely uvedlo, že bude plně podporovat Polestar jako nezávislou značku, což nijak neovlivní 79% podíl Geely ve Volvu.
Polestar v roce 2023 dodal 54 600 vozů, což bylo méně než jeho cíl 60 000 vozů. Polestar potřebuje během příštích 12 měsíců další finanční prostředky ve výši 1,3 miliardy dolarů aby v roce 2025 dosáhl bod zvratu a udržel se nad vodou.
Jeho akcie od uvedení v červnu 2022 klesly o 87 %, což omezuje jeho schopnost získat nový kapitál. Před několika dny vedení Polestaru uvedlo, že plánuje zrušit 450 pracovních míst po celém světě, tedy asi 15 % své pracovní síly. To budí pochyby o životaschopnosti firmy.
Zdroj: Autoweek