Spread the love

Prodeje značky Porsche zůstaly v prvních třech měsících roku na stabilní úrovni. Celkově tento výrobce sportovních vozů dodal od ledna do března zákazníkům po celém světě 77 640 vozů. To představuje mírný pokles o 4 procenta oproti předchozímu roku.

„V roce 2024 se připravujeme na budoucnost. S plně elektrickým Macanem, novou Panamerou, Taycanem a novou 911 aktualizujeme čtyři z našich šesti modelových řad,“ říká Detlev von Platen, člen výkonné rady pro prodej a marketing společnosti Porsche AG. „Navzdory náběhu nových modelů, zpoždění dodávek kvůli regulačním požadavkům v Severní Americe a stále náročné situaci na trhu v Číně jsme byli schopni udržet dodávky na stabilní úrovni.“

Růst v Evropě a zámoří

V Evropě (kromě Německa) dodala automobilka Porsche v prvním čtvrtletí 20 044 vozů, což představuje nárůst o 9 procent proti stejnému období předchozího roku. Na domácím trhu v Německu vzrostl počet dodaných vozů až o 37 procent. Celkem bylo zákazníkům dodáno 11 274 kusů.

V Číně dodal výrobce sportovních vozů od ledna do března 16 340 vozů, což je pokles o 24 procent. Hlavními důvody jsou zaměření na hodnotově orientovaný prodej, pokračující napjatá ekonomická situace na čínském trhu a silné obdobné období v předchozím roce v důsledku počátečních efektů dohánění COVIDu. V Severní Americe dodalo Porsche zákazníkům 15 087 vozů, což znamená pokles o 23 procent. Pokles je vysvětlován především celním zpožděním při expedici některých modelů. V zámoří a na rozvíjejících se trzích bylo zákazníkům dodáno 14 895 vozů, což představuje nárůst o 14 procent.

Vysoká poptávka po plně elektrickém Macanu

S 28 025 kusy zaznamenalo Porsche Cayenne nejvíce dodávek v prvním čtvrtletí (+20 procent). Porsche Macan bylo dodáno 20 576 zákazníkům. To představuje pokles o 14 procent a lze jej přičíst enormně silnému období v předchozím roce. Navíc již bylo přijato mnoho objednávek na novou plně elektrickou generaci tohoto SUV. První vozy budou zákazníkům předány ve druhé polovině roku.

Ikonický sportovní vůz 911 je u zákazníků stále velmi oblíbený: po celém světě se ho prodalo 12 892 kusů (+17 procent). Panamera byla dodána 6 139 zákazníkům (-28 procent). Pokles souvisí s aktuální změnou modelu, tedy příchodem zcela nové generace. Totéž platí pro Taycan. Krátce před koncem produktového cyklu převzalo v prvním čtvrtletí plně elektrický sportovní vůz 4 236 zákazníků (-54 procent). Nedávno představené nové verze modelu byly rozsáhle aktualizovány a mají větší výkon a dojezd, lepší zrychlení, kratší dobu nabíjení a standardní vzduchový podvozek. První dodávky zákazníkům začnou v dubnu. Modely 718 Boxster a 718 Cayman zaznamenaly 5 772 dodávek, což představuje nárůst o 20 procent.

„S našimi novými modely přinášíme v roce 2024 na silnice nejsilnější produktové portfolio Porsche všech dob. To nás staví do ideální výchozí pozice pro nadcházející roky,“ říká Detlev von Platen. „Nicméně tolik nových uvedení na trh v tak krátké době je velmi komplexní výzvou. K těmto úkolům přistupujeme svědomitě a jednáme obezřetně. V roce 2024 se i nadále soustředíme na prodej orientovaný na hodnotu.“

Related Post