Spread the love

AUTOIMPORT MACH.CZ, která je součástí skupiny MACH MOTORS s autosalony v Praze a Českých Budějovicích, může i nadále používat ochrannou známku BMW na reklamním stojanu před svými autosalony. Odstranění značky ze stojanu v Českých Budějovicích se žalobou domáhala automobilka BMW.

O právu na užití značky vozidel BMW rozhodl na konci roku 2022 nejprve Městský soud v Praze, nyní jej potvrdil i Vrchní soud a proti rozhodnutí tak není další řádný opravný prostředek. Podle soudů nedochází označením místa specializovaného prodeje a servisu vozidel k porušení ochranné známky výrobce.

„Na prodej vozidel BMW se specializujeme v Českých Budějovicích od roku 1994. Žaloba nás proto zaskočila. Jako specializovaný prodejce umíme zákazníkům dodat vozidla, která nejsou v autorizovaných salonech skladem, nebo by na ně v dnešní době čekal zákazník řadu měsíců. V dobré víře tak označujeme i autosalon značkou, kterou třicet let úspěšně zákazníkům prodáváme,“ uvedl Lubomír Mach, zakladatel koncernu MACH MOTORS.

Spor o dojem z reklamního pylonu

Z rozhodnutí obou soudů je zřejmé, že prodejce nebyl žalován z důvodu nezávislého prodeje a servisu vozidel BMW. Předmětem sporu byla především otázka, zda reklamní pylon před autosalonem, který obsahuje vedle slovní ochranné známky BMW označení „specializovaný prodej & servis“, nemůže navodit u zákazníků mylný dojem, že se jedná o autorizovaný prodej a servis značky BMW.

„Evropská legislativa neopravňuje vlastníka ochranné známky, aby zakázal třetí osobě její užití za účelem označení výrobků nebo služeb pocházejících od vlastníka této ochranné známky. Rozhodnutí soudu je důležitým precedentem pro řadu podnikatelů, kteří rozvíjejí služby spotřebitelům v oblasti prodeje a servisu nejrůznějších výrobků globálních značek. Typickým příkladem jsou opravny mobilních telefonů a elektroniky, které běžně potřebují se značkou výrobků ve svých reklamních materiálech pracovat“ uvedl advokát David Řezníček z advokátní kanceláře Řezníček & Co., která koncern MACH MOTORS ve sporu zastupuje.

Žalovaná společnost AUTOIMPORT MACH.CZ u soudu prokázala, že během 30 let svého podnikání jednoznačně prokázala prodej a servis vozidel BMW s takovou odbornou a technickou úrovní, aby mohla označení specializovaný servis a prodej řádně používat.

 „Pravomocný rozsudek dává šanci i ostatním podnikatelům, že mohou řádně označit své provozovny, a že má smysl bránit své zájmy ve známkoprávních sporech, které nezřídka slouží k zastřenému konkurenčnímu boji,“ doplnil David Řezníček.

Na prodej vozů značky BMW se českobudějovická společnost specializuje od roku 1994. Za dobu své existence prodala zákazníkům tisíce vozidel této značky. Řádově desetitisíce vozidel této značky prošly jejím specializovaným servisem.

AUTOIMPORT MACH. CZ

V Českých Budějovicích se specializuje na prodej a servis nových i ojetých vozů BMW už od roku 1994. Skupina s autosalony v Českých Budějovicích a v Praze zaměstnává více než 50 vysoce kvalifikovaných pracovníků.

Od roku 2014 je společnost autorizovaným partnerem Volvo Car, v roce 2018 se stala prvním oficiálním dealerem značky SSangYong po jejím návratu na Český trh a autorizovaným prodejcem a servisním místem motocyklů Triumph. Od roku 2019 je autorizovaným servisním partnerem a specializovaným prodejcem značek Jaguar a Land Rover.

Zdroj: Beneš CG, Petra Hermelová

Related Post