Spread the love

Ferrari představuje model 296 Speciale a jeho otevřenou variantu 296 Speciale A. Tyto modely, vycházející ze závodního dědictví Ferrari, mají hybridní pohonnou jednotku, která dosahuje výkonu 880 koní.

Pohonná jednotka a výkon

Modely 296 Speciale a 296 Speciale A pohání hybridní pohonná jednotka, která dosahuje výkonu 880 koní (cv). Tato konfigurace představuje rekord mezi sériově vyráběnými vozy Ferrari s pohonem zadních kol a překonává předchozí modely v oblasti výkonu i efektivity. Základem je 120° vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním, navržený pro výkon 700 koní. Motor čerpá výrazně ze zkušeností Ferrari v motorsportu a využívá materiály a technologie pro optimalizaci výkonu a odolnosti.

Spalovací motor je doplněn elektromotorem, který v režimu dodatečného posílení výkonu přidává dalších 180 koní. Elektromotor je umístěn mezi spalovacím motorem a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT), což umožňuje rychlé řazení a plynulý přenos výkonu. Součástí pohonu je separační spojka, která umožňuje čistě elektrický režim jízdy s dojezdem až 25 km. Je to mimo jiné i odkaz na závazek Ferrari k integraci udržitelných technologií bez výkonových kompromisů.

Aerodynamika a design

Oddanost Ferrari aerodynamice se odráží v designu obou modelů 296 Speciale a 296 Speciale A. Tyto vozy generují přítlak 435 kg při rychlosti 250 km/h, což představuje nárůst o 20 % oproti předchozím modelům. Tohoto výsledku je dosaženo díky řadě aerodynamických řešení inspirovaných úspěchy Ferrari v motorsportu.

Klíčové prvky zahrnují aerodynamický tlumič integrovaný do přední kapoty, který optimalizuje proudění vzduchu a snižuje odpor. Vertikální ploutve na zadním nárazníku zvyšují stabilitu při vysokých rychlostech, zatímco nový systém řízení aktivního zadního spoileru se přizpůsobuje jízdním podmínkám a zajišťuje optimální aerodynamický výkon.

Model 296 Speciale A se skládací pevnou střechou spojuje aerodynamickou efektivitu s potěšením z jízdy pod širým nebem, aniž by docházelo ke ztrátě stability nebo výkonu.

Ferrari přikročilo k opatřením ke snížení hmotnosti. Model 296 Speciale je o 60 kg lehčí než 296 GTB, zatímco 296 Speciale A je o 50 kg lehčí než 296 GTS. Tohoto snížení bylo dosaženo rozsáhlým využitím uhlíkových vláken a titanu v klíčových strukturálních částech, což snižuje celkovou hmotnost a zvyšuje pohyblivost a reaktivnost vozů.

Podvozek byl navržen tak, aby odpovídal lehké konstrukci, a poskytoval kontrolu a předvídatelné chování na hranici výkonu. Integrace systému dynamické kontroly ABS Evo dále zvyšuje přesnost brzdění a stabilitu.

Interiér a styl

Interiér modelů 296 Speciale a 296 Speciale A odráží záměr Ferrari vytvoření závodního prostředí. Využití uhlíkových vláken a materiálu Alcantara© přispívá ke snížení hmotnosti. Minimalistický design klade důraz na funkčnost.

Vnější design obou modelů si zachovává čisté linie typické pro Ferrari, s výraznými prvky jako je aerodynamický tlumič. Skládací pevná střecha modelu 296 Speciale A umožňuje řidiči přecházet mezi zážitkem z jízdy v uzavřeném autě i kabrioletu aniž by musel obětovat výkon.

Technologie a inovace

Ferrari do obou modelů integrovalo technologie pro zvýšení jízdního zážitku. Software hybridního systému byl optimalizován tak, aby sladil spolupráci mezi spalovacím motorem, elektromotorem a převodovkou.

Elektronické systémy, včetně ABS Evo a dodatečného posílení výkonu, byly vyvinuty tak, aby poskytovaly maximální výkon se zapojením řidiče. Tyto systémy fungují v harmonii a nabízejí přesnou kontrolu a přizpůsobivost jak na závodní dráze, tak na běžných silnicích, což umožňuje plné využití potenciálu těchto vozů.

Ferrari 296 Speciale a 296 Speciale A kombinují hybridní technologii, aerodynamiku a jízdní dynamiku. Součástí nabídky je také rozšířený sedmiletý program údržby.

Related Post