Skupina Emil Frey se stala výhradním distributorem vozidel a originálních dílů značky LeapMotor pro region střední a východní Evropy, konkrétně pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko. Kdo bude šéfovat značce?
K podpisu smlouvy o výhradním zastoupení mezi Emil Frey Group a LeapMotor International, což je společný podnik Leapmotor a Stellantis ve kterém Stellantis drží 51% podíl, došlo na samém začátku května.
V České republice skupina Emil Frey až dosud zastřešovala import devíti značek skupiny Stellantis: Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep a Abarth. LeapMotor je tedy 10. značku skupiny Emil Frey v ČR.
Importu šéfuje Lukáš Hošek
„Skupina Emil Frey aktuálně vytváří vhodné podmínky pro co nejrychlejší spuštění prodejů vozů LeapMotor v České republice. Řízení a rozvoj značky v ČR bude mít na starosti Lukáš Hošek, dříve ve skupině Emil Frey odpovědný za B2B aktivity značek Stellantis v ČR,“ uvedla skupiny.
LeapMotor International
LeapMotor je čínský výrobce ze segmentu „NEV“ (New Energy Vehicles) se sídlem v Hangzhou (provincie Zhejiang), který se specializuje na elektrická a hybridní vozidla spadající. Patří do první desítky největších čínských výrobců elektromobilů a očekává se další silný růst, protože výrobce zahájil systematickou expanzi do klíčových regionů mimo Čínu.
LeapMotor International je joint-venture LeapMotor se skupinou Stellantis, který zajišťuje exportní a obchodní aktivity mimo samotnou Čínu. Jedním z potenciálních regionů je Evropa, kde prodej vozů značky LeapMotor začal na vybraných trzích už v roce 2024. Pokračující expanze na další evropské trhy zahrnuje mimo jiné exkluzivní spolupráci se skupinou Emil Frey ve vybraných zemích Střední a Východní Evropy.
Zatím dvě modelové řady
V Evropě LeapMotor aktuálně nabízí dvě modelové řady: V segmentu A čistě elektrický model T03, který je určený především pro městskou a příměstskou mobilitu.
Do segmentu D-SUV míří model C10, který nabízí dva druhy pohonu: Čistě elektrický a elektrický s prodlužovačem dojezdu REEV, který vyniká dojezdem téměř 1000 km. Po vybití trakční baterie této verze modelu C10 se spustí palubní spalovací motor, který ovšem slouží pouze jako generátor elektřiny pro napájení trakčního elektromotoru.
Ve druhé polovině roku 2025 by měl být do segmentu B-SUV uveden nový model LeapMotor B10. Až do konce roku 2028 chce LeapMotor v Evropě představovat každý rok jednu novou modelovou řadu.
Zdroj: Martin Hejral