Spread the love

Anji Ansheng, čínská zaoceánská loď pro přepravu automobilů v Číně a co do kapacity největší taková loď na světě, se vydala na svou první plavbu do Evropy se 7000 vozidly MG společnosti SAIC vyrobenými v Číně.Tématu se věnoval portál Autoweek.

Vyplutí lodi Anji Ansheng ze Šanghaje představuje překonání rekordu, který nedlouho předtím v Číně vytvořila loď pro přepravu automobilů BYD Shenzhen čínské automobilky BYD. Ta držela titul největší provozované lodi pro přepravu automobilů na světě jen několik týdnů.

„Skutečnost, že tento rekord byl znovu překonán za méně než měsíc odráží rychlý vzestup čínské výroby ve středním a nejvyšším sektoru, stejně jako odolnost a vitalitu zahraničního obchodu země navzdory složitým globálním podmínkám,“ řekl agentuře Xhinhua zástupce ředitele Fakulty veřejné politiky a managementu na Univerzitě Čching-chua Kao Yuning.

Pod liberijskou vlajkou

„Anji Ansheng měří 228 metrů na délku a 37,8 metrů na šířku s maximální kapacitou 9500 standardních vozidel,“ uvedl Zhuang Jingxiong, generální ředitel společnosti SAIC Anji Logistics, dceřiné společnosti SAIC Motor. Loď integruje pokročilé technologie úspory energie a inteligentní nízkouhlíkové systémy, čímž dosahuje energetickou účinnost světové úrovně. Je také vybavena konstrukcí pro doplňování methanolu, čímž pokládá základy pro dosažení uhlíkové neutrality v budoucnu. Loď Anji Ansheng pluje pod liberijskou vlajkou.

„Rozsáhlá výstavba a dodávky lodí na přepravu vozidel v Číně posouvají kapacitu země pro oceánskou automobilovou dopravu do nových výšin,“ řekl Zheng Hehui, zástupce generálního ředitele společnosti China Merchants Industry Holdings, dceřiné společnosti China Merchants Group.

Společnosti SAIC dodala v roce 2024 na mezinárodní trhy přes 5,5 milionu vozidel, což ji řadí mezi největší čínské vývozce automobilů. Společnost SAIC se již osm let po sobě umístila na prvním místě mezi čínskými značkami v automobilovém exportu, přičemž roční prodej v zahraničí po tři roky po sobě přesahuje jeden milion vozidel.

Evropa se na tomto prodeji podílí 25 %, přičemž hlavní roli hraje společnost MG, která v loňském roce v Evropě prodala 243 400 vozů, což je pětinásobek oproti druhému největšímu čínskému výrobci a o více než 100 000 kusů více než všechny ostatní čínské značky dohromady. V prvních čtyřech měsících roku 2025 zaznamenala společnost SAIC Motor další průlom v mezinárodním prodeji a dosáhla 306 000 kusů.

Značky společnosti SAIC Motor, včetně MG, si udržely vzestupný trend a jejich prodeje dosáhly mezi lednem a dubnem 851 000 kusů, což představuje výrazný meziroční nárůst o 24,4 %. Podle Generální celní správy Číny překročil čínský vývoz automobilů v roce 2024 6,4 milionu vozidel, čímž si Čína již druhý rok po sobě udržela první místo na světě. Data od ledna do dubna 2025 ukazují, že země během tohoto období vyvezla více než 1,93 milionu vozidel, což představuje meziroční nárůst o 6 %. Jen z mezinárodního automobilového terminálu Shanghai Haitong, odkud Anji Ansheng vyplula, bylo navzdory nejistotám v oblasti globálního obchodu v prvních čtyřech měsících letošního roku vyvezeno 740 000 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 25,1 %.

„Tento impuls odráží nejen rostoucí konkurenceschopnost čínských značek, ale také silné schopnosti čínského automobilového průmyslu,“ uvedl Cui Dongshu, generální tajemník Čínské asociace osobních automobilů CPCA.

Společnost Anji Logistics společnosti SAIC nyní provozuje největší světovou flotilu pro přepravu vozidel sestávající ze 35 plavidel, z nichž 15 je určeno pro zahraniční obchod, 11 jsou říční plavidla a 9 je domácích oceánských obchodních plavidel. Do roku 2026 se její zámořská oceánská flotila rozroste na 22 plavidel s trasami pokrývajícími západní Evropu, Mexiko, jihovýchodní Asii, Blízký východ, Jižní Ameriku, Austrálie, Nový Zéland a Blízký východ. „Pro automobilky zajišťuje vlastnictví flotily stabilní exportní operace, snižuje náklady na dopravu a zaručuje včasné dodání produktů zahraničním zákazníkům,“ řekl Xie Xiaowen, expert z Čínské asociace pro komunikaci a dopravu.

Autoweek, Foto: SAIC/MG

Related Post