Šéf MG Motor Czech Martin Králíček sezval novináře do veslařského klubu Slavia Praha na českou premiéru MG S5 EV. Elektrické SUV nabízí dvě kapacity baterie s dojezdem až 480 km a navazuje na model MG4 Electric.
Z továrny máme pro Česko objednáno 120 kusů této novinky, odpovídá to našim prodejním plánům pro čisté elektromobily, řekl časopisu Automakers Martin Králíček.
„Technologie nového MGS5 EV míří na novou úroveň – díky chytrému systému iSMART, individuálně nastavitelnému MG Pilot Custom, dvojici moderních displejů, pěti jízdním režimům, více prvkovému zadnímu zavěšení a brzdám vyvinutým společně se společností Continental, nabízí každá jízda kombinaci výkonu, komfortu a naprosté kontroly,“ říká generální ředitel MG Motor Czech.
MGS5 EV podle něj přichází s technologií baterie o kapacitě 49 kWh a 64 kWh. Vůz dokážete nabít již za 24 minut z 10 na 80 %. MGS5 EV je dostupné ve dvou výbavových stupních Emotion a Exclusive. Obě verze jsou podpořeny 7letou tovární zárukou (nebo 150 000 kilometrů).
Design v duchu sportovní elegance
Design modelu MGS5 EV je inspirovaný oblíbeným roadsterem MG Cyberster, což se promítá do výrazné přední masky, elegantních LED světel a moderních linií karoserie. SUV působí sportovně, nikoliv robustně – při zachování maximálního vnitřního prostoru díky rozvoru 2,7 metru. K dispozici jsou 17palcová a 18palcová kola a šest barevných odstínů, včetně nové výrazné modré Piccadilly.
Prémiový interiér
Díky ultratenkému akumulátoru s výškou pouhých 110 mm nabízí MGS5 EV velký vnitřní prostor:
- 1 026 mm místa nad hlavou vpředu, 967 mm vzadu
- Zavazadlový prostor 453 litrů, až 1 441 litrů se sklopenými sedadly
- Elektrické víko kufru, háčky, síťky a dvoustupňová podlaha pro maximální variabilitu
Palubní desce dominuje 12,8palcový HD dotykový displej, který nabízí moderní grafiku, intuitivní ovládání a integrované aplikace včetně bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto. Pro snadný přístup k nejčastěji používaným funkcím jsou k dispozici i přehledně uspořádaná fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace nebo hlasitosti audiosystému.
Před řidičem se nachází 10,25palcový digitální přístrojový štít, který přehledně zobrazuje všechny klíčové informace o jízdě.
Přepracovanou středovou konzoli vozu s velkým množstvím úložných prostor doplňuje bezdrátová nabíječka mobilního telefonu a také fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace a ostatních základních funkcí vozu.
Komfort na palubě zajišťují elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, u verze Exclusive si cestující vzadu užijí zatmavená skla pro větší soukromí a sklopnou zadní loketní opěrku pro pohodlnější cestování.
Chytrá konektivita a bezpečnost
Ve standardní výbavě všech verzí je systém MG iSMART, umožňující ovládat vůz na dálku přes mobilní aplikaci – např. zapnutí klimatizace, kontrolu dojezdu nebo polohy vozu.
Nový systém MG Pilot Custom nabízí asistenční funkce, které si může řidič přizpůsobit podle sebe (například sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, upozornění na maximální rychlost, monitorování řidiče, asistent jízdy v pruzích…). Personalizované nastavení lze uložit do paměti a po příchodu do vozu jedním stiskem deaktivovat všechny asistenční systémy, které si řidič nepřeje používat.
MG spolupracovalo se značkou Continental na vývoji špičkového brzdového systému. Brzdná dráha ze sto kilometrů v hodině činí pouhých 35,5 metru.
Model MGS5 EV dosáhl výsledků ve všech klíčových oblastech bezpečnosti a od renomované organizace Euro NCAP získal nejvyšší možné hodnocení – pět hvězd.
Efektivní elektrický pohon
MGS5 EV je postavené na platformě MSP a nabízí pohon zadních kol, ideální rozložení hmotnosti (47:53) a pětivrstvé zadní zavěšení pro výjimečný komfort i jízdní zážitky.
- Výkon: 170 kW / 350 Nm
- Zrychlení 0–100 km/h již za 6,3 sekundy
- Pět jízdních režimů: Normal, Sport, Comfort, Snow a Custom
Dostupné jsou dvě varianty baterií:
- 49 kWh (Výbava Emotion)
- 64 kWh (Výbava Emotion a Exclusive)
Dojezd na elektřinu až 480 kilometrů (kombinovaný) a rychlé nabíjení z 10 na 80 % za 24 minut. Maximální DC výkon činí 139 kW.
Zdroj: TK MG, Erich Handl, Foto autor a Tomáš Hyan, Video: Luděk Kortus