Spread the love

Při více než 2,7 milionu prodaných vozů se Volvo XC60 stalo nejprodávanějším modelem v historii švédské automobilky, překonalo i výsledky Volva 240.

Jedná se o model, který se původně vyráběl výhradně v Evropě a později se stal prvním globálním modelem značky Volvo, který se za účelem podpory místního prodeje začal vyrábět i v Číně. V roce 2018 bylo Volvo XC60 zvoleno Světovým autem roku. Současná generace modelu XC60 představila širšímu okruhu zákazníků plug-in hybridní pohon a v loňském roce se na území Evropy stala nejprodávanějším plug-in hybridem.

Pro modelový rok MY26 prošlo Volvo XC60 modernizací, která se promítla do designu, ovládání a infotainment systému s rychlejšími a citlivějšími reakcemi.

„Když jsem vyrůstala v 80. letech ve Švédsku, Volvo 240 bylo ikonickým rodinným vozem, na který člověk narazil téměř na každé příjezdové cestě,“ vypráví Susanne Hägglund, ředitelka pro globální nabídku společnosti Volvo Cars. „Dnes tuto roli převzalo Volvo XC60, a to hned dvojím způsobem. Nejen jako oblíbený rodinný vůz, ale i jako náš nejprodávanější model všech dob – což je tím nejlepším důkazem jeho úspěchu. A nyní je díky nejnovějším vylepšením ještě lepší.“

XC60 je rodinným vozem, který spojuje skandinávský design a praktičnost SUV. Po mnoho let bylo po celém světě oblíbenou rodinnou volbou právě kombi Volvo 240.

Dnes vozy typu kombi nahrazují SUV, která se stávají novou volbou pro rodinné cestování. Tato změna potřeb a přání zákazníků se odráží také v pozici modelu XC60 jakožto nejprodávanějšího vozu Volvo všech dob. Celá řada lidí, kteří vyrůstali s Volvem 240, dnes preferuje pro své rodiny Volvo XC60. A stejně jako tehdy formovala jejich dětství „dvě stě čtyřicítka“, vzpomínky nové generace utváří dnešní XC60.

Standard roku 1974

Volvo 240, představené v roce 1974, nastavilo pro svou dobu bezpečnostní standardy, které zůstaly relevantní desítky let. V té době nabízelo design karoserie s deformačními zónami vpředu i vzadu a zesílenou konstrukcí kolem prostoru pro cestující. Tento typ bezpečnostní klece chrání cestující ve vozech Volvo dodnes.

Volvo 240 bylo mimoto jedním z prvních vozů na světě se zesílenou ochranou při bočním nárazu, která později vedla k vývoji patentovaného systému SIPS (systém komplexní ochrany v případě bočního nárazu). Další světovou novinkou bylo představení dětského podsedáku v roce 1978. Volvo XC60 na tuto tradici navázalo inovacemi v oblasti bezpečnosti – například systémem City Safety, což byl světově první standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění při nízkých rychlostech (do 30 km/h).

Další světovou premiéru měl ve voze XC60 v roce 2017 systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu, který dokáže v případě vybočování do protisměrného jízdního pruhu vrátit vůz automaticky do pruhu původního. Za své inovace získalo Volvo XC60 řadu ocenění nezávislých organizací zaměřených na bezpečnost.

Most k plně elektrické budoucnosti

Volvo XC60 nabízí čistě elektrickou jízdu, ale také jistotu spalovacího motoru pro ty, kteří ještě nejsou připraveni přejít na plně elektrický pohon. Podle dat získaných společností Volvo Cars se přibližně polovina vzdálenosti ujeté nejnovějšími plug-in hybridními vozy Volvo po celém světě uskuteční výhradně na elektřinu.

Related Post