Ilustrační foto
Spread the love

Podle statistik Svazu dovozců automobilů se v období od ledna do července letošního roku prodalo 37 542 nových vozů s hybridním pohonem, což představuje meziroční růst o 24 %. Výrazný nárůst zaznamenaly plug-in hybridy, jejichž prodeje stouply o 69 % na 5920 kusů.

Čistě elektrických automobilů se za stejné období prodalo 7980, tedy o 60 % více než loni.

Mezi hybridy si nejlépe vede Toyota s 7245 prodanými vozy, druhou pozici drží Škoda s 5100 kusy a třetí je Mercedes-Benz, který prodal 2865 hybridů. V segmentu elektromobilů má prvenství Škoda se 2824 registracemi, následuje Tesla s 1241 prodanými vozy a třetí příčka patří značce Volkswagen s 561 kusy.

Trendu si všimly leasingovky

Trendu se všímají mimo jiné leasingové společnosti. „Evidujeme nárůst zejména v oblasti hybridních pohonů, kde se podíl auto úvěrů za sledované období v roce 2025 oproti roku 2024 více než zdvojnásobil. V datech SDA na první pohled sice nemusí procento hybridních pohonů na celkových registracích vypadat nijak závratně, nicméně, jejich počet velmi rychle roste, plug-in hybridy dokonce rostou rychleji než čisté elektromobily,“ sdělil Jaroslav Kumbera ze společnosti Raiffeisen – Leasing. „Potvrzuje to trend posledních let, v rámci kterého kupující hledají kompromis mezi spalovacími a elektro pohony,“ dodal.

„Čeští spotřebitelé jsou k elektromobilitě dlouhodobě skeptičtí, což se promítá i do toho, že je naše republika výrazně pod evropským průměrem. Fakt, že Češi preferují hybridní řešení oproti čistě elektrickým, navíc potvrzuje, že nemají plnou důvěru v tuto technologii. Na rozdíl od západních trhů je u nás míra adopce čistě elektrických vozidel ve srovnání s hybridy velmi nízká,“ vysvětloval v minulosti tento trend Zdeněk Dušek, partner v týmu Business Consulting v EY Česká republika.

Mezičlánkem před čistou elektromobilitou jsou i takzvaná EREV vozidla, neboli elektromobily s prodlouženým dojezdem. Jedná se o elektromobil s baterií dobíjenou ze sítě, který má navíc malý spalovací motor sloužící pouze jako generátor elektřiny pro prodloužení dojezdu. Zvýšený zájem letos hlásila Čína a do budoucna se může jednat o zajímavý trend, v rámci kterého mohou EREV automobily hybridům konkurovat.

Zdroj:
Petr Brůček
PR & Digital Manager
ShrtCut Studio

Related Post