Spread the love

Modelová řada GLC značky Mercedes-Benz se opakovaně umisťuje na špičce žebříčku nejprodávanějších vozů značky. Elektrické GLC rozšíří nabídku v první polovině roku 2026.

Model GLC s technologií EQ má představovat zlom v segmentu střední třídy. Je poháněné řídicím centrem MB.OS s umělou inteligencí. Jako první člen rodiny vozů MB.EA byl konstruován s prioritou elektrického pohonu a vyniká výkonem, dojezdem a rychlostí nabíjení. GLC nabízí více prostoru pro nohy a hlavu než jeho sourozenci s konvenčním pohonem a také schopnost utáhnout přívěsy o hmotnosti 2,4 tuny.

Zákazníky v novém modelu GLC přivítá jednolitý displej MBUX HYPERSCREEN. S úhlopříčkou 99,3 centimetru (39,1 palce) je to dosud největší displej v historii značky Mercedes-Benz. V kombinaci s ambientním osvětlením, které prosvětluje i panoramatickou střechu, posouvá dojem pohodlí a bezpečnosti Mercedes-Benz v duchu „Welcome home“ na novou úroveň.

Mercedes-Benz chce nastavit nová pravidla v oblasti interiéru veganskou sadou výbavy. Tato souprava materiálů pro interiér je certifikována organizací The Vegan Society. Mercedes-Benz se tak stává prvním výrobcem automobilů na světě, který nabízí nezávisle certifikovaný veganský interiér.

Jízdní zážitek z nového modelu GLC zahrnuje také brzdový systém One-Box. Ten zajišťuje plynulé brzdění, ať už prostřednictvím rekuperace energie nebo třecích brzd. Systémy MB.DRIVE v novém modelu GLC využívají až deset externích kamer, pět radarových senzorů a dvanáct ultrazvukových čidel, aby poskytovaly asistenční systém.

Díky inteligentnímu vzduchovému pérování známému z Třídy S zaručuje GLC jízdní komfort. V kombinaci s řízením zadních kol v úhlu 4,5 stupně zabezpečuje stabilitu.

Intuitivní nabíjení je dané také díky zabudované funkci rezervace nabíjecích stanic, která je součástí služby MB.CHARGE Public. Mercedes-Benz je prvním výrobcem, který takovou funkci nabízí. GLC je vybaveno technologií pro obousměrné nabíjení.

Mercedes-Benz nabídne portfolio pohonných systémů pro všechny požadavky zákazníků. GLC svým dojezdem a výkonem udává do budoucna tón pro jízdu s elektromobilem. Jako první bude na trh uvedeno provedení GLC 400 4MATIC a zákazníci se mohou těšit na výkon 360 kW a dojezd přes 713 kilometrů. Následovat budou další čtyři varianty.

MB.OS: supermozek s umělou inteligencí, který ovládá elektrický model GLC 

Stejně jako lidský mozek koordinuje myšlenky, smysly a činy, Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) integruje a řídí všechny aspekty vozidla – od infotainmentu a automatizovaného řízení až po komfort v interiéru a nabíjení. Srdcem tohoto systému je umělá inteligence, která umožňuje vozidlu učit se preference řidiče, přizpůsobovat se měnícím se podmínkám a přijímat rozhodnutí v reálném čase pro bezpečnější zážitek.

Tento supermozek řízený umělou inteligencí přirozeně komunikuje s cestujícími a zajišťuje plynulou a inteligentní jízdu. MB.OS nejenže zvládá složité úlohy podobně jako lidský mozek, ale také využívá čipy schopné 254 bilionů operací za sekundu.

Tyto počítače napojené na Mercedes-Benz Intelligent Cloud umožňují bezdrátové aktualizace celého softwaru vozidla, díky čemuž zůstává GLC po mnoho let aktuální. Architektura chip-to-cloud je integrovaná a zajišťuje ochranu dat a konektivitu od čipu až po cloud. To umožňuje ovládání všech ovládacích prvků a senzorů, od infotainmentu přes komfort až po nabíjení, a poskytuje tak zážitek z jízdy a inteligentní integraci funkcí vozidla do uživatelského rozhraní.

Design

GLC ztělesňuje klasické proporce středně velkého SUV značky Mercedes-Benz podmanivým způsobem. Je to první model Mercedes-Benz s přepracovanou chromovanou mřížkou chladiče, která je charakteristickým znakem této značky. Silueta s výraznými liniemi blatníků zdůrazňuje výraznou podobu vozu.

Designérský styl Sensual Purity s panoramatickým výhledem na hvězdnou oblohu v noci

Displej MBUX HYPERSCREEN se jakoby vznáší v interiéru a vytváří prostorový zážitek s digitální elegancí. Aktivní ambientní osvětlení umocňuje futuristický dojem. Rozšířený prostor, zejména v zadní části, a standardní panoramatická střecha dodávají interiéru otevřený vzhled.

Panoramatická střecha je volitelně k dispozici v provedení se sklem, jež umožňuje upravit propustnost světla, a současně s ambientním osvětlením, které v noci rozzáří 162 hvězd. Materiály zajišťují haptický dojem – včetně variant bez materiálů živočišného původu.

Mercedes-Benz zde nastavuje nová měřítka v používání veganských materiálů. Tato interiérová sada výbavy obsahuje výběr na dotek poddajných materiálů s certifikací od organizace The Vegan Society. Mercedes-Benz se tak stává prvním výrobcem automobilů na světě, který nabízí nezávisle certifikovaný veganský interiér.

Více prostoru

Elektrický model GLC navazuje na osvědčené kvality modelové řady a posouvá je o krok dál. Díky rozvoru delšímu o 84 mm než u modelu GLC se spalovacím motorem si cestující mohou užít jízdu v pohodlí. Výsledkem je vpředu o 13 mm více prostoru pro nohy a o 46 mm více místa nad hlavou, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici o 47 mm více prostoru pro nohy a o 17 mm více volnosti nad hlavou.

Také zavazadlový prostor skýtá větší objem: základních 570 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 740 litrů. Přední zavazadlový prostor (tzv. frunk) navíc přináší dalších 128 litrů úložného prostoru a jeho víko lze částečně elektricky otevřít pomocí dotykového ovládání.

Poradí si s přívěsem o hmotnosti až 2,4 t

GLC 400 4MATIC s technologií EQ může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2,4 tun, což je ideální pro velké karavany, lodě nebo přívěsy s koňmi. Možnost svislého zatížení taženého zařízení do 100 kg umožňuje na vhodném nosiči přepravu i těžších elektrických bicyklů. Díky ESP se stabilizací přívěsu a asistentu pro manévrování s přívěsem nabízí GLC bezpečné ovládání celé jízdní soupravy.

TERRAIN MODE a „průhledná kapota“ pro každodenní nástrahy

GLC 400 4MATIC je vybaven jízdním programem TERRAIN MODE pro jízdu v terénu nebo na štěrkových cestách, který upravuje vlastnosti pohonu, řízení a brzd. Funkce „průhledná kapota“ umožňuje virtuální pohled pod přední část vozidla kombinací obrazů z přední kamery a kamer vnějších zrcátek.

Technologie

Jednolitý displej MBUX HYPERSCREEN o úhlopříčce 99,3 centimetrů (39,1 palce) je dosud největším displejem v historii značky Mercedes-Benz.

Displej MBUX HYPERSCREEN bez jediného oddělujícího prvku vytváří komplexní zážitek z jízdy a prostoru. A to i díky až 11 stylům, které lze vybrat jako motivy pozadí. Použití barev v přístrojovém panelu (včetně číselníků a ukazatelů), ovládacích prvků a ambientního osvětlení je s těmito motivy sladěno.

Styly ambientního osvětlení nabízejí širokou škálu od klidných po intenzivní, od chladných po teplé a od technických po emotivní.

Related Post