Foto: TK Omoda, Karel Beránek
Spread the love

Šéfka českého importu Omody Petra Růžičková tento týden představila v Pragovce nový model 9. Jak si čínská značka, ke které patří i brand Jaecoo, vede v tabulkách registrací vozidel?

„Importu dvou značek Jaecoo a Omoda, o kterých ještě před rokem u nás prakticky nikdo ani nevěděl že existují, se podařil husarský kousek. Ze necelého půl roku (do konce září) registrovala Omoda 242 a Jaecoo dokonce 416 vozů, což dohromady dělá 658 vozů. To asi 26. března netušil při první prezentaci automobilů této dvojice zcela nových značek na Pankráci 26. března nikdo. A stoupající křivka prodejů dává naději, že ještě letos před koncem roku překonají jejich prodeje hranici první tisícovky,“ hodnotí výsledky importu novinář Karel Beránek.

„Po velmi dobrém vstupu čínského MG, které mohlo těžit z britského názvu značky a rozprášilo nepravdivé pomluvy o kvalitě čínských automobilů, tu je další reprezentant pokračující čínské expanze, kterému se daří. Jak je vidět trochu nezvyklé názvy značek uživatelům moc nevadí. Stačí, když se naplňuje staré české úsloví, že za poměrně málo peněz se tu nabízí hodně muziky,“ míní Beránek.

Přichází třetí model Omoda 9

Po počátečních úspěších kompaktních crossoverů míří tentokrát nabídka Omody do sféry prémiových modelů a výrazně náročnějších zákazníků.

„Čtyři a tři čtvrtě metru dlouhá „devítka“ nabízí za víc než solidní cenu až neskutečně rozsáhlou výbavu, nečekaný komfort, velmi slušné výkony a zajímavou hospodárnost. Bude zajímavé, jak ne tento nový level zareagují čeští zákazníci, vyznávající v této kategorii po léta německé, švédské či japonské prémiové zboží,“ predikuje Beránek.

Hybrid, co umí a nabízí

Nechceme vás unavovat parametry, ale přesto za stojí alespoň několik za uvedení – zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 s, čistě elektrický dojezd 145 km, celkový dojezd s plnou nádrží 1100 km, celkový výkon motorů 537 k, točivý moment 650 N.m, reálná spotřeba 7 l/100 km (podle WLTP) 1,7 l/100 km, co chtít víc.

Výbava, co stojí za to

Je libo kožený interiér, sedadla s ventilací a masážní funkcí, s vyhříváním i vzadu, veliké panoramatické střešní okno, sound systém Sony se 14 reproduktory, z toho dva v opěrkách hlavy, průhledový displej s virtuální realitou, infotainment v češtině a mnoho dalších vymožeností, pak to je v nabídce výbav Omody 9.

Cena až na první místě

Tady bude mít konkurence asi složitý time-out, aby rozdýchala nabídku tohoto rozsahu, začínající na částce 1 299 000 Kč, plus příplatek jen za barvu a variantu interiéru, která je jako zaváděcí snížená na 1 199 999 Kč. Za luxusní, maximalisticky vybavený docela velký crossover s pohonem 4×4 je to nabídka víc než lákavá. I milion v kapse ušetřený oproti stejně vybaveným evropským konkurentům bude jistě slušný argument.

Varování Evropě

„Ve stínu žabomyšího kočkování evropských výrobců automobilů s všemocným Bruselem okolo bezemisní uhlíkově neutralitní dekarbonizace naznačuje importér vozů Omoda a Jaecoo, jak pravděpodobně budou dopadat další ambice této tragické komedie. Evropští výrobci budou dál žebrat v Bruselu ne o zrušení, ale jen o odložení pochybně kompetentních ambicí a nesmysluplných regulací, nařízení a pokut, které lidem nic dobrého nepřinášejí, zatímco čínští výrobci budou úspěšně prodávat svá vozidla na jejich úkor. Vždyť i díky Omodě a Jaecoo vzrostl jejich podíl v srpnu na 4,18 % a v dalších měsících bude velmi pravděpodobně dále růst. Samozřejmě o to méně z koláče zbyde na ostatní – hlavně evropské výrobce,“ uzavírá svůj situační komentář Karel Beránek.  

Autor analýzy Karel Beránek

 

Related Post