Na třetí ročník The Most CLASSIC i přes nepřízeň počasí dorazilo na Autodrom Most téměř deset tisíc návštěvníků, kteří obdivovali více než 500 vystavených a účastnických vozů a přes 120 závodních speciálů série Histo Cup.
Vrchol dne patřil Soutěži elegance, kterou ovládlo Ferrari 275 GTB (1965) ze sbírky Jiřího Sudíka. Na druhém místě skončil Citroën DS 19 Cabriolet Chapron (1963) majitele Ladislava Karase, třetí místo získal Jaguar Mk X (1964) Josefa a Sebastiána Šmídových. Cenu Srdcovka, která oceňuje vozy s výrazným charakterem, příběhem a péčí majitele, si letos odnesl Fiat 130 Berlina majitele Jana Pičkara.
The Most CLASSIC je festival, kde se klasická auta nejen vystavují, ale především jezdí – po závodním okruhu, na polygonu i v rámci scenic drive Krušnými horami. Akce kombinuje výstavu, závody a setkání sběratelů, majitelů i fanoušků automobilové historie.
Na velké dráze se po celý den odehrávaly závody mezinárodní série Histo Cup, zatímco na polygonu probíhaly jízdy pravidelnosti, volné jízdy pro veřejnost a testovací jízdy nejnovějších modelů značek Peugeot, Citroën, Opel, Nissan, Mitsubishi, MG, Toyota, Subaru a Cupra. Značka Škoda Auto Česká republika, dlouholetý partner akce, představila trojici ikon: Škodu 130 RS, Fabii RS Rally2 a zcela elektrickou Škodu Elroq, se kterou se návštěvníci mohli i osobně svézt.
Soutěž elegance a oceněné vozy
„Ferrari 275 GTB je dokonalým příkladem toho, jak může spojení krásy, techniky a historie vytvořit naprostou ikonu. Vůz Jiřího Sudíka má nejen původní stav, ale zachycuje perfektně i ducha doby – a to je to, co v Soutěži elegance hledáme,“ uvedl za porotu Radek Laube z Autodromu Most.
Cena Srdcovka byla jednou z novinek letošního ročníku, kterou uděluje generální ředitel Autodromu Most Josef Zajíček. Letos ji získal Fiat 130 Berlina, který sice nepatří mezi tak vzácné vozy jako Ferrari, ale porotu okouzlil svou osobností, designem a zachovalým stavem.
„Srdcovka není o exkluzivitě, ale o stylu a charakteru. Chtěli jsme také ukázat, že cenu od nás mohou získat i dostupnější vozy a ocenit nadšení pro krásné automobily,“ doplnil Josef Zajíček.
Letošní ročník si nenechaly ujít ani významné osobnosti – mezi hosty byl mimo jiné velvyslanec Japonska v České republice, který si prohlédl expozice i závody v paddocku. Součástí programu byla také premiéra trasy vytrvalostní jízdy Czech Oldtimer Express 2026, kterou osobně představil Josef Zajíček.
Nadcházející ročník této mezinárodní jízdy se na jaře vydá na jih Itálie a naváže tak na tradici propojení českých a evropských automobilových dobrodružství. Festival doplnila i výstava obrazů finského automobilového designéra Antti Savia, který na svých plátnech zachytil poetiku skandinávských benzinových pump 60.–80. let.
The Most CLASSIC potvrzuje svou pozici
Festival The Most CLASSIC se během tří let stal jedním z nejvýraznějších setkání milovníků klasických automobilů v České republice. Spojuje výstavu, závody, testování i společenský program v atmosféře, kde auta nejsou jen exponáty – ale živé stroje s příběhem.
„Letos bylo skvělé vidět tolik krásných aut, tolik nadšení a opravdové vášně pro auta i kulturu kolem nich. The Most CLASSIC je, jako každý správný event tohoto typu, hlavně o lidech – a letos ta atmosféra byla opravdu mimořádná. Děkujeme všem partnerům, účastníkům i divákům, kteří se stali součástí tohoto výjimečného dne,“ uzavírá za organizátory Radek Laube z Autodromu Most.