Spread the love

Ford uvádí na český trh první velký pick-up, který pohání plug-in hybridní jednotka. Model Ranger díky ní dokáže ujet čistě na elektřinu až 43 km. Jeho prezentaci spojenou s jízdami v areálu Trial Parku Sklenka nedaleko Říčan moderoval PR manažer PR značka Petr Burián spolu s kolegy Tomášem Kochmannem a Petrem Motalíkem.

Pikapy Ford Ranger patří celosvětově mezi nejrozšířenější. Vyrábí se od roku 1982, tedy přes čtyři desítky let, a v současné době je na trhu už jejich pátá generace. Rangerů se v řadě variant prodalo více než 5 milionů a od roku 1998 jsou dováženy také do Evropy. Prodávají se ve 180 zemích čtyř kontinentů. Na českém trhu je letos Ranger suverénní jedničkou prodejů mezi pikapy.

Nová pohonná jednotka PHEV
K tradičním motorům, naftovému 3.0 V6/240 k a benzinovému čtyřválci bi-turbo 2,0/205 k, letos přibyla výrazně ekologičtější verze v podobě plug-in hybridní kombinace elektromotoru 75 kW se zážehovým čtyřválcem 2.3 litru a celkovým výkonem 281 k. Zatímco obě tradiční verze mají kombinovanou spotřebu lehce přes 10 l/100 km, nový plug-in hybrid se může pochlubit hodnotou o téměř 4 litry na 100 km nižší, což se pochopitelně pozitivně projevuje v příznivějších provozních nákladech. Samozřejmostí jsou pohon 4×4 a automatická převodovka, která je u verze PHEV desetistupňová.

Dynamičtější a praktičtější
Připočteme-li k již uvedenému, že PHEV má znatelně lepší dynamiku jízdy, kdy zrychlení z 0 na 100 m/h je až o 3 sekundy lepší (9,2 s), než u ostatních verzí se spalovacími motory, spolu s možností čistě elektrického dojezdu na akumulátor s využitelnou kapacitou 11,8 kWh až 43 km, jsou uživatelské parametry nového plug-in hybridu opravdu zajímavé.

Další benefity
Ford Ranger PHEV je pětimístný, dlouhý 5370 mm, disponuje světlou výškou 229 mm, brodivostí 800 mm, užitečným zatížením téměř 1000 kg a tažnou kapacitou 3500 kg. Řidič může využívat sedm jízdních režimů, v případě potřeby je k dispozici mobilní zdroj elektrické energie Pro Power Onboard pro externí spotřebiče, s variantami výkonu 2,3 kW nebo 6,9 kW a zásuvkami v kabině 10 A a 2,3 kW, plus dvěma na korbě po 15 A a 3,45 kW v každé z nich.

Cena až na prvním místě
Je běžné, že modely s plug-in hybridní technikou jsou dražší, a také těžší, ale u Fordu Ranger tyto rozdíly nejsou zdaleka tak markantní, jako u osobních vozů. Hmotnost verze PHEV je o cca 10 % vyšší, než mají nehybridní varianty. Aktuální základní akční cena verze XLT – 2,3 EcoBoost (PHEV) e-4WD/281 k, začíná od 1 124 090 Kč včetně DPH (929 000 Kč bez DPH).
Ve stejné výbavové linii Wildtrak, která už zahrnuje mnohá extras, začíná cena verze PHEV od 1 675 850 Kč včetně DPH (1 385 000 Kč bez DPH), benzinová 2.0 EcoBlue Bi-Turbo e-4WD/205 k je k mání od 1 505 240 Kč (1 244 000 Kč bez DPH), zatímco stále hodně oblíbená nafta – 3.0 EcoBlue V6 e-4WD/240 k je nejdražší, když začíná na cenách 1 723 040 Kč s DPH a 1 424 000 Kč bez DPH.

Kategorii pikapů se u nás daří a Ford jí vévodí
Jen prostý pohled na silnice, zejména mimo velká města potvrzuje, že zájem o velké a zdánlivě nemotorné pikapy je mezi českými motoristy překvapivě velký, protože jsou na silnicích už opravdu často vidět. Vždyť jen za prvních deset měsíců letošního roku bylo v Česku registrováno přes na 1700 nových pikapů, z nichž téměř polovinu (841 kusů) tvořily Fordy Ranger. Není divu, že letošní tržní podíl pikapů představuje 15 % ze všech registrací nových lehkých užitkových automobilů.

Karel Beránek, Trial Park Sklenka 


Se všemi taji nového plug-in hybridního Rangeru přítomné seznámili manažer PR a komunikace importu Ford, Petr Burián (uprostřed) spolu s kolegy Tomášem Kochmannem a Petrem Motalíkem.

 

By Editor

Related Post