Spread the love

Opel uvedl 24. dubna na český trh model Combo M1. Ve stejný den se konala jeho novinářská premiéra v pražském tenisovém resortu Vista. Základní cena činí 549 990 CZK včetně DPH, import už má prodanou polovinu tovární kvóty.

„Combo je třetí nejprodávanější model naší značky, jen loni  jsme prodali 720 kusů. A zdá se že to tak zůstane i letos, z celkem 600 kusů určených továrnou ve španělském Vigu pro tento rok pro Česko už máme tři stovky aut prodány. Aniž bychom měli na tuzemských silnicích jediné kolo,“ zdůraznil na tiskovce význam modelu šéf importu Josef Šopík.

Kromě country manažera značky prezentoval novinku mluvčí značky, PR manažer roku Martin Hejral a produktová specialistka Michaela Chmelíková.

Combo má navázat na tradici MPV opelů, nabízí až 7 míst, je poháněné spalovacími motory, i když nechybí ani BEV verze Combo Electric.

Právě MPV modely se spalovacími motory nedávno vymizely z nabídky většiny značek, protože zájem zákazníků se už nějakou dobu soustředí na SUV modely, z části ovšem MPV modely doplatily na brutální tlak na snižování flotilových emisních limitů automobilek.

Mezeru chce zaplnit Combo homologované v kategorii M1. Nabízí se ve dvou délkách: 441 cm a 476 cm. Právě prodloužená verze „XL“ umožňuje instalaci dvou lehkých samostatných sedaček do třetí řady, takže Combo se postará až o sedm pasažérů. Kratší verze s pěti sedadly má zavazadlový prostor se základním objemem 597 litrů, po sklopení sedadel využití až po strop vzniká prostor o objemu 2126 litrů. Delší verze XL ve stejném uspořádání nabídne 850 / 2693 litrů prostoru.

Tři dětské sedačky vedle sebe

„Combo je jeden z mála osobních vozů, který dokáže na druhou řadu sedadel umístit 3 dětské sedačky se systémem Isofix. A Combo je jediným vozem své třídy, který (opět ve standardu!) nabízí špičkové světlomety Intelli-Lux LED Matrix Light,“ uvedl mluvčí značky Martin Hejral.

Ve výbavě nechybí například elektronický stabilizační systém ESP Plus, asistent pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Dynamic Surround Vision

Novým bezpečnostním prvkem je systém Dynamic Surround Vision. Tento systém se skládá ze dvou kamer, z nichž jedna je umístěna nad zadními dveřmi a druhá pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Tyto kamery přenášejí obraz do nového digitálního zpětného zrcátka s vysokým rozlišením. Ve srovnání s běžnými zrcátky poskytuje tento systém mnohem lepší výhled, což řidiči umožňuje bezpečnější manévrování.

Řidiče podporuje až 18 pokročilých asistenčních systémů (ADAS), z nichž mnohé jsou součástí standardní výbavy. Jde např. o inteligentní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém varování před únavou řidiče Driver Attention Alert.

Výhled na oblohu plnou hvězd

Volitelné panoramatické střešní okno umožňuje posádce Comba XL nerušený výhled na oblohu. Při objednání panoramatického střešního okna (příplatek 25 tisíc korun) má Combo XL standardně podlouhlou stropní konzoli se světly z LED diod.

Kromě toho má vůz v této konfiguraci i velký odkládací box o objemu 36 litrů namontovaný u stropu vzadu nad krytem zavazadlového prostoru. Tak se v případě, že vozidlo není naloženo až po strop, dá smysluplně využít další volný prostor v kabině bez omezení výhledu zpětným zrcátkem směrem dozadu.

Jednoduché zrcadlení mobilu

Nové Combo nabízí už ve standardu 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a zrcadlením smartfony přes Apple CarPlay a Android Auto. „Je to systém, se kterým jsem se naučil pracovat i já,“ připomněl mimořádnou jednoduchost ovládání Hejral.

Příplatková sada Techno nabízí mj. bezdrátovou nabíječku smartfonů a zásuvku 230 V. Nový infotainment využívá – poprvé v lehkých užitkových vozech Opel – integrované platformy Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity od Qualcomm Technologies, které nabízejí nejmodernější grafické, multimediální a konektivní funkce. Po připojení smartfony se chytrý telefon uživatele stane ovládacím panelem celého infotainmentu ve voze a komunikuje s tlačítky na volantu.

Motorizace: benzín, diesely a elektrika

Motory splňují emisní normu Euro 6e, zákazníci volit buď přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW/110 k, který je vždy propojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo turbodiesel 1.5 CDTI dodávaný ve výkonových verzích 75 kW/102 k a 96 kW/130 k.

Vedle manuální 6-stupňové převodovky lze silnější z turbodieselů propojit i se špičkovou 8-stupňovým japonským automatem Aisin, který umožňuje i manuální řazení pádly pod volantem. Společným rysem všech pohonných jednotek je střídmost ve spotřebě – zážehový tříválec si v kombinovaném cyklu WLTP řekne jen o 6,3 l benzinu na 100 km jízdy a turbodiesel 1.5 CDTI/75 kW se spokojí jen s 5,3 l nafty na 100 km jízdy.

Elektrický dojezd až 346 km (WLTP)

V nabídce řady Combo M1 nemůže chybět elektrická BEV verze Combo Electric, jehož cena začíná na 889 990 CZK (vč. DPH).

Baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd až 346 km (WLTP) bez lokálních emisí, což je o 50 km více než u předchůdce. To je zásluha dalšího vývoje elektrického pohonu a – poprvé v modelu Combo – využití tepelného čerpadla, které pomáhá zachovat dlouhý dojezd při nízkých teplotách.

Erich Handl, Vista Praha

 

Related Post