Spread the love

České zastoupení automobilky Toyota bylo opět hlavním partnerem pro mobilitu festivalu Rock for People. Celkem osm vozů během pěti dnů najezdilo 80 tisíc kilometrů v rámci 563 jízd, což představuje dvojnásobný nárůst oproti loňskému ročníku.

Díky elektrifikovaným modelům Toyota bZ4X se letos podařilo ušetřit zhruba tunu CO2, kterou by vyprodukovala běžná auta se spalovacím motorem. Díky tomu se tak opět snížila emisní stopa festivalu.

Společným jmenovatelem s celým festivalem je tradičně důraz na ekologii a udržitelnost. „Je to jasný signál, že o bezemisní přepravu na festivalu roste zájem,“ říká projektový manažer Toyoty Tomáš Souček. Nejdelší jízda vedla až do slovenské Trnavy.

Letos přitom došlo ke změně systému. Automobily byly rozděleny podle účelu na dvě skupiny. Pro delší trasy, jako je například spojení mezi pražským letištěm a Hradcem Králové, sloužily vozy Proace Verso L2, zatímco elektrické SUV Toyota bZ4X operovaly v rámci městského shuttle provozu v okolí Hradce.

Právě elektrické modely Toyota bZ4X byly nasazeny jako flotila pro VIP přepravu. Na festivalové dopravě se podílelo 23 řidičů, kteří se střídali na různých pozicích. Shuttle servis však zdaleka neobnášel jen převoz hudebníků.

Vyřizování požadavků kapel

„Byly i situace, kdy jsme museli vyrazit na nákup pro kapelu nebo dovézt polštáře z Alzy,“ uvádí Souček. Důležité podle něj bylo také zvládnutí krizových momentů: „Jedním z nejdramatičtějších byla záchrana kapely z Vídně, kdy se situace měnila z minuty na minutu. Nakonec vše klaplo a kapela vystoupila podle plánu.“

„Každý den jsem měl přes 500 zpráv a nespočet telefonátů. Koordinátoři za RfP toho měli ještě víc. Člověku vlastně ani nedojde, kolik práce a krizového řízení je za tím, aby se přeprava hostů na festivalu obešla bez komplikací,“ dodává Souček.

Pro návštěvníky festivalu byla i letos připravena Toyota zóna před hangárem s prodejem merchandisingu. Nealko Toyota bar v Toyota zóně stejně jako loni nabídnul nealkoholické koktejly i nealkoholická piva po celou dobu festivalu.

Po celý den si mohli návštěvníci v zóně také prohlédnout vystavenou Toyotu C-HR plug-in hybrid. „Tato technologie propojující hybridní pohon s možností dobíjení ze zásuvky je ideálním mezikrokem k čistým elektromobilům a výrazně napomáhá k celkovému snižování emisní stopy. To je naše společná filozofie s Rock for People,“ říká Michal Velička, marketingový manažer Toyota ČR.

Večerním programem v Toyota zóně bylo silent disco, které se často protáhlo až do časných ranních hodin.

Related Post