Do které restaurace umístit tiskovku nebo konferenci? Napoví šesté kolo světového festivalu RestaurantWeek®. Začíná 14. října a potrvá až do 16. listopadu. Počet zapojených podniků se letos dostane nad 100 a kromě Prahy budou mezi nimi jak plzeňské, tak také ty z Brna a Ostravy.
Které restaurace získaly v jarní anketě nejlepší hodnocení návštěvníků?
Anna Grosmanová alias Foodpioneer, foodblogerka, která za akcí v Česku od počátku stojí, vysvětluje, že boj je opravdu vyrovnaný. V jarním ročníku RestaurantWeek® Awards nejvíce zaujala Dejvická 34, druhé místo získala restaurace Garden’s a třetí skončil Vinograf.
“Vysoko nastavenou laťku si festival udrží i nadále. Náš hlavní cíl je zaručit prvotřídní kvalitu. Aby hosté věděli, že kamkoli půjdou, nikdy nebudou zklamaní,” říká Anna Grosmanová.
V Brně bylo pořadí následující: La Domenica, PRIME STEAK restaurant a BEP Vietnamese Village Cuisine. V Ostravě vyhrálo MOSS Bistro, následované restaurací Gokana a Heřmanickou Besedou. Z plzeňských restaurací si návštěvníci nejvíce oblíbili Da Pietro Grill, Pizzeria Da Pietro a za nimi Štipec.
Pražské restaurace soutěžily nejen o celkové místo, ale i v jednotlivých kategoriích. Zde jsou výsledky:
Ocenění nejlepší předkrm získala restaurace Art Restaurant Mánes s předkrmem Grilovaný Korálovec ježatý, marinovaná Maitake, Tom kha omáčka, strouhaný makadamový ořech.
Nejlepší hlavní chody se podávaly v Garden’s. Menu A: Jelení hřbet z šumavských lesů, pyré z jeruzalémského artyčoku, restované houby s černým kořenem, marinovaná dýně hokaido, demi-glace s jehličím, aronie. Menu B: Filet kambaly, restované salicorne, vongole na bílém víně, bramborovo-citronové pyré, estragonový beurre-blanc.
Ocenění nejlepší dezert si vysloužila Dejvická 34 s jejich Křupavým tiramisu D34. Nejvíce hlasů za nejpříjemnější atmosféru získala opět Dejvická 34. Nejlepší obsluhu má podle ankety bistro Next Door. Nejoblíbenější restaurací se stala River’s smokelab a nejlepší debut je dle ankety Garden’s.
Podzim 2025
Do podzimního ročníku se zapojí většina těch, které lidé znají z minulých let. Jsou mezi nimi i některé z těch, které obhájily vítězství v RestaurantWeek® Awards. Těšit se ale můžeme i na novinky. Přidají se například: Apelace 21, Mazel, Karlínská HolKa, Café Slávia, Finestrina, Amano, La Bottega Linka, Spojka Karlín a V Zátiší. Podniky Zdeňka Pohlreicha bude reprezentovat Divinis.
Opět máme portfolio hotelových restaurací, kam se přidá například nově otevřený restaurant Greenhouse (Fairmont hotel), Monkey Bar (Falkensteiner hotel), Artisan (Marriott), Brasserie Julius (Julius Meinl), Zinc a Hidden Wine Bistro at Seasons (Hilton), Kafka restaurant (MGallery hotel), Le Petit Beefbar au Grand Café (Hotel W), San Carlo Gourmet (Hotel Alchymist) nebo Alcron.
“I když se to snažíme měnit, stále platí, že veřejnost se do hotelových restaurací bojí chodit. Myslí si, že tam buď nemají vůbec přístup anebo že se budou cítit diskomfortně,” říká Nikol Pavlíčková, manažerka marketingu RestaurantWeek®. V Česku podle ní stále nemáme kulturu stravování v hotelích vůbec zažitou. Když se přitom podíváme do zahraničí, nejvyhlášenější nebo nejoceňovanější restaurace se nacházejí právě v hotelích.
I letos festival zachovává to, co si hosté oblíbili možná nejvíc a to je poměr cena/výkon – při objednávkách jednoznačně výhodný. Princip je stejný jako na jaře: speciální menu, které restauratéři k této akci připraví, bude mít dvě cenové kategorie, jedna za 790 korun na osobu, druhá za 490 (v obou případech + rezervační poplatek 49 Kč, rezervace min.pro 2 hosty).
Stále platí, že si účastníci můžou na webu vybírat z různých menu, která obsahují předkrmy, hlavní chody a dezerty, a to většinou i ve vegetariánské verzi.
K festivalu se připojí také několik nových partnerů, mezi něž patří například módní holding Vermont, developerská společnost Penta Real Estate, potravinový řetězec Makro nebo společnost Storyous poskytující moderní pokladní systém. Dalšími partnery jsou Martini, Kinley, Mountain ways, Kytky od Pepy, Gault&Millau a Marriott.
Partner Gault&Millau se letos poprvé stává oborovým garantem festivalu. “Naším cílem je budovat dlouhodobá a strategická partnerství, která dávají smysl oběma stranám. K tomu, aby spolupráce fungovala a přinášela reálné výsledky, musí být mezi partnery chemie, nestačí mít jen dobrý produkt a vyměnit si loga,” říká Nikol Pavlíčková.
Podzimní edice RestaurantWeek® navazuje na celosvětovou tradici festivalu. Poprvé otevřel labužníkům své brány v roce 1992 a od té doby ho obvykle dvakrát ročně pořádají v New Yorku, Chicagu, Londýně a dalších evropských městech, včetně Polska, kde tato myšlenka vznikla.
Zdroj: Tisková konference Restaurant Week, Natálie Handlová, Foto: autor a RW