Motorističtí novináři se 30. října účastnili v karlínské LL Gallery pracovní předpremiérové Sneak Preview prezentace nového Mercedesu-Benz GLC s technologií EQ. S novinkou seznámil přítomné manažer komunikace značky Josef Hlávka. Prodejci už přijímají objednávky, cena začíná od 1 778 700 Kč.
GLC – bestseller značky s 952 českými registracemi
Nejoblíbenějším, a také nejprodávanějším modelem značky Mercedes-Benz je již mnoho let nejen u nás GLC, který se opakovaně umisťuje na předních příčkách žebříčků po celém světě. Jen za letošních prvních devět měsíců bylo u nás registrováno 952 kusů tohoto modelu, což jej řadí na 39 příčku neprodávanějších vozů na české trhu. Pro porovnání, hůře jsou na tom letos např. Nissan Qashqai, Cupra Formentor, Hyundai Bayon, Toyota Yaris a mnoho dalších. V případě současných GLC se ale jedná o varianty se spalovacími motory, popřípadě hybridy.
Elektrická verze EQ
Pod označením GLC, ale s doplňkem „s technologií EQ“ byla představena zcela nová čistě elektrická verze, která je oproti současné delší a s větším rozvorem, vychází z 800voltové platformy MB.EA. a navíc prezentuje „nový designový jazyk“ budoucích mercedesů.
Nová je nejen výrazná a velká maska s možností podsvícení připomínající modely ze šedesátých let se stylizovaným mřížkováním, ale hladká bez otvorů. Na ní navzují světlomety ve tvaru mercedesovské hvězdy. Změny doznaly jak základní proporce, tak především mnohé detaily, ale přesto je nové GLC na první pohled charakteristický Mercedes.
Interiér hýří modernou, má téměř metrový displej MBUX Hyperscreen, rozdělený do více zón s velmi výkonným systémem MB.OS, využívající umělou inteligenci.
Ovládání mnohých funkcí je prostřednictvím většího počtu haptických prvků na volantu, na dotykovém displeji a může být také hlasem. Na to, že se jedná o elektromobil, má nový GLC slušný objem zavazadlového prostoru 570 l a po sklopení zadních opěradel 1740 l. Navíc je pod přední kapotou dalších 128 litrů prostoru, třeba na nabíjecí kabely.
Výkony a cena nového těžkého atleta
Prezentovaný 4 845 mm dlouhý, čistě elektrický GLC 400 4Matic nabízí pohon všech kol, kombinovaný výkon motorů 360 kW, točivý moment 800 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 s a nejvyšší rychlost 210 km/h. Akumulátor 94 kWh umožňuje dojezd až 673 km, nabíjení stejnosměrným proudem až 330 kW z 10 % na 80 % za 22 minut a z 0 na 100 % střídavým proudem 11 kW za 10 hodin. Spotřeba je podle výrobce 15,8 kWh/100 km.
Připraven k jízdě váží nový GLC přes atletických dvě a půl tuny s možností zatížení o dalších 505 kg. Přípustná hmotnost brzděného přívěsu je na elektromobil obdivuhodných 2 400 kg.
Prodejci už přijímají objednávky a na jaře 2026 se ho dočkají dodání první zájemci. Cena začíná od 1 778 700 Kč s tím, že poději budou v nabídce také méně výkonné a levnější verze. Na přání je možné objednat mimo jiné natáčení kol zadní nápravy a podvozek se vzduchovým odpružením AIRMATIC a mnoho dalších prvků výbavy.
Ambiciozní cíle
Značka Mercedes-Benz patří už řadu let na českém trhu mezi TOP 6 až 8 nejprodávanějších, a přestože výhradně elektricky poháněné modely jsou pro ni nejvyšší prioritou, čeští zákazníci jsou zřejmě jiného názoru.
Podíl čistě elektrických mercedesů představuje letos po devíti měsících stále jen lehce nadprůměrných 6,37 %, zatímco odsuzované diesely mají podíl 62,41 %, tedy 10x větší, na čistě benzinový pohon připadá 23,28 %, na naftové pluig-in hybridy 4,47 % a na benzinové 3,48 %. To zdaleka neodpovídá plánům koncernových stratégů.
Proto jsou do nového, v mnoha ohledech revolučního GLC s technologií EQ vkládány velké naděje, zvlášť když se jeho cena výrazně neliší od dokonce o trochu menších plug-in hybridních verzí GLC. Uvidíme, co na to řeknou zákazníci.
Karel Beránek, Karlín

