„Za rekordní objemy prodeje vděčíme do značné míry našemu historickému rozhodnutí investovat do moderních technologií. Zejména pokud jde o integraci nástrojů pro automatizaci podnikání podpořených strojovým učením a generativní umělou inteligencí do našich procesů. Generativní umělou inteligenci, která je všeobecně dostupná teprve rok, jsme již úspěšně využili ve dvou oblastech – v marketingu a v posilování efektivity provozu našeho Zákaznického centra,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings.
„Velké díky za náš nový prodejní rekord patří také zákazníkům a všem, více než třem tisícovkám našich zaměstnanců v pěti zemích, kde působíme,“ dodala Karolína Topolová.
Společnosti se tak pozitivně vracejí dlouhodobé investice do technologií a automatizace, jejichž realizaci zahájila již před více než deseti lety. „Rok od roku jsme rozšiřovali spektrum našich modelů strojového učení a automatizovali zásadní aspekty našich obchodních operací. To zahrnuje celou řadu funkcí, včetně výkupu nejžádanějších vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí, a komunikace s našimi zákazníky,“ říká Karolína Topolová. Společnost pro práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem jejího obchodního úspěchu, založila elitní centrum excelence Resulmatic.
„Resulmatic se věnuje vývoji, experimentování a nasazování špičkových technologií umělé inteligence a business intelligence. Z práce Resulmaticu profitují všechny naše značky ve všech zemích, kde působíme, a jejich služby nabízíme také třetím stranám. V investicích do této společnosti jsme připraveni pokračovat i v tomto roce. Věříme, že technologie a maximální využití dostupných dat bude rozhodovat o úspěchu v dalších letech. Naším cílem je také dále rozšířit využití generativní umělé inteligence tak, abychom si udrželi vedoucí postavení v oboru a úspěšně se orientovali v tržních trendech a konkurenci,“ navazuje Topolová.
Stále větší podíl na prodejích vozů získává podnikatelská a firemní klientela. „V prosinci jsme prodali podnikatelům, živnostníkům a firmám dokonce 18 % aut. V roce 2024 to pro nás bude jeden z růstových segmentů, který budeme podporovat. Máme ekonomické řešení pro podnikatele, kteří musí čelit mnoha různým tlakům. V České republice máme jednu z největších nabídek užitkových vozů, manažerských vozů a automobilů s odpočtem DPH,“ dodává Topolová.
Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA AUTO je s 28 % Škoda, která si v roce 2023 meziročně polepšila díky oblibě jednotlivých modelů značky. Již dva roky po sobě první tři příčky nejprodávanějších aut patří škodovkám, konkrétně modelům Octavia (10 %), Fabia (7 %) a Superb (3,2 %).
V loňském žebříčku deseti nejprodávanějších aut navíc pět míst patří právě Škodovkám. Na čtvrtém a pátém místě je pak s velkým odstupem Volkswagen s modely Passat a Golf. Češi dlouhodobě preferují právě koncernové vozy, které vnímají jako spolehlivé a díky rozšířené servisní síti jsou i dostupnější. I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia a Fabia.
V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra, ale i zde se Škoda dostává do popředí s modelem Octavia.
Česká republika |
Slovensko |
Polsko |
|
1. |
Škoda Octavia |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
2. |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
Škoda Octavia |
3. |
Škoda Superb |
VW Passat |
Ford Focus |
4. |
VW Passat |
VW Golf |
Kia Sportage |
5. |
VW Golf |
Kia Ceed |
VW Golf |
6. |
Hyundai i30 |
Škoda Superb |
Renault Megane |
7. |
Kia Ceed |
Hyundai i30 |
VW Passat |
8. |
Ford Focus |
Kia Sportage |
Škoda Fabia |
9. |
Škoda Kodiaq |
Opel Astra |
Dacia Duster |
10. |
Škoda Karoq |
Suzuki Vitara |
Toyota Yaris |
Zdroj: Martin MocSenior Media Relations Specialist