Ilustrační foto
Spread the love

Prodeje ojetých elektromobilů dramaticky vzrostly o 61,6 %. Vyplývá to z analýzy tržních dat, kterou provedla společnost Carvago, platforma pro online nákup a prodej vozů.*

Celková situace na tuzemském sekundárním trhu zůstává podle analýzy stabilní a předvídatelná. Data ukazují pokračující posun zákazníků od soukromých prodejců směrem k profesionálním dealerům a autobazarům, jejichž tržní podíl rostl na úkor soukromých inzerentů. Cenová hladina se ve srovnání s prvním pololetím loňského roku prakticky nezměnila – mediánová cena vzrostla pouze o 0,8 % na 379 000 Kč. Typický prodávaný vůz je však o rok starší (mediánový rok registrace 2015) a má mírně vyšší nájezd (medián 98 400 km).**

Top 10 nejprodávanějších ojetin v ČR, 1. pololetí 2025

  1. Škoda Octavia
  2. Škoda Fabia
  3. Škoda Superb
  4. Škoda Kodiaq
  5. VW Passat
  6. VW Golf
  7. Hyundai i30
  8. Škoda Scala
  9. Škoda Karoq
  10. Škoda Kamiq

Nejdynamičtější změnou na trhu je nástup cenově dostupných ojetých elektromobilů. Jejich prodeje v České republice oproti loňsku vzrostly o 61,6 % na 3873 kusů. Klíčovým faktorem tohoto růstu je výrazný pokles mediánové ceny o téměř 30 % na 715 000 Kč.

Současně se více než zdvojnásobil mediánový nájezd prodávaných elektromobilů na 35 000 km. Tento trend potvrzuje i vlastní zkušenost platformy Carvago, jejíž zákazníci v 1. pololetí hojně pořizovali například ojeté vozy Tesla Model 3 za ceny okolo půl milionu korun. I díky tomu dosáhl podíl elektromobilů na celkových prodejích Carvago donedávna nepředstavitelných 20 procent (v ČR, květen 2025).


„Už v květnu jsme konstatovali, že údajně elektroskeptičtí Češi si elektrické auto ve skutečnosti pořídí rádi, pokud odpovídá jejich finančním možnostem, a naše analýza celého tuzemského trhu za 1. pololetí 2025 to beze zbytku potvrzuje,“ řekl zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Přestože v absolutních číslech prodeje ojetých elektroaut zůstávají nízké, dramatický meziroční růst signalizuje, že do budoucna se situace bude rychle měnit. Ohromný zájem o dostupné elektromobily mezi zákazníky Carvago ostatně mluví za vše.“

Prodejní data společnosti Carvago zároveň potvrzují, že její zákazníci mají o něco vyšší nároky než průměrný kupující na českém trhu. Vozy prodané přes Carvago jsou výrazně mladší, s mediánovým rokem 1. registrace 2020 a nájezdem pouze 64 991 km. Rozdíly jsou patrné i v poptávce po konkrétních značkách a modelech. Zatímco celkovému trhu dominují objemové značky v čele se Škodou Auto, v žebříčku nejprodávanějších značek na Carvago obsazují druhé až čtvrté místo prémioví výrobci Mercedes-Benz, BMW a Audi. Mezi deseti nejprodávanějšími modely na Carvago se pak objevují vozy jako Mercedes-Benz GLC, Audi A5, Mercedes-Benz CLA nebo Audi A4. To dokládá, že online platforma dokáže efektivně uspokojovat poptávku po mladších a prémiovějších ojetých vozech, jichž je na českém trhu obecně nedostatek. Zajímavostí je, že stejně jako na českém trhu je i na Carvago nejprodávanějším vozem Škoda Octavia Combi z roku 2020, ovšem se zážehovým motorem 1.5 TSI místo dieselu 2.0 TDI.

*Vlastní analýza Carvago na základě dat z průběžného monitoringu českého trhu. Vozy nabízené a prodávané mimo hlavní inzertní servery nebo zcela mimo online prostor nejsou v analýze zahrnuty.

**Carvago ve svých analýzách pracuje nejčastěji s mediánem (střední hodnota statistického souboru), protože na rozdíl od průměru není ovlivněn extrémními krajními hodnotami.

Zdroj: Carvago

Related Post