Spread the love

K meziročnímu růstu registrací letos přispěla Dacia. V první polovině roku bylo v Česku registrováno 5367 osobních aut značky, což představuje nárůst o 693 kusů (+15 %) oproti stejnému období loňského roku. Podíl Dacie na trhu osobáků vzrostl na 4,37 % (6. pozice v segmentu osobních aut).

V lednu 2025 se otevřely objednávky na nový vlajkový model kategorie C-SUV Bigster, který doplnil modelovou řadu značky a je úspěšným krokem značky do segmentu C-SUV. V červnu byla nabídka pohonných jednotek rozšířena o motor ECO-G 140, která umožňuje spalování benzínu a LPG.

Za výsledky značky Dacia stojí podle importu její nová silná identita, která se opírá o 5 základních modelů. 

„V polovině roku je Dacia na nejlepší cestě k tomu, aby již pátým rokem po sobě potvrdila svou pozici na stupních vítězů v prodeji soukromým zákazníkům v Evropě, a to díky nabídce nejlepšího poměru ceny a výkonu, která v prostředí inflace přitahuje stále větší počet zákazníků,“ uvedl Renault ČR, který Dacii do Česka dováží.

Za úspěchy značky podle dovozce stojí nejen vyvážená modelová paleta, ale také kvalitní dealerská síť, která prošla rebrandingem na novou identitu značky Dacia.

Nejprodávanější modely Dacia v České republice:
BIGSTER: V rámci první poloviny roku a uvedení novéhu modelu Bigster bylo registrováno celkem 440 vozidel. Od uvedení na trh je nejoblíbenější volbou u modelu Bigster naše zcela nová pohonná jednotka Hybrid 155, kterou si vybralo více než 41 % zákazníků. Variantu Mild Hybrid 130 4×4 si vybralo 21 % kupujících. Více než 65 % zákazníků se rozhodlo pro nejvyšší výbavové úrovně – Journey a Extreme –, což potvrzuje, že kupující vozů C-SUV hledají dobře vybavená vozidla a bohatá výbava modelu Bigster splňuje jejich očekávání.

Bigster, letošní novinka značky, si odbyl novinářskou premiéru na Šumavě; FOTO: Vlado Rybecký

DUSTER: V rámci první poloviny roku byla 3 generace úspěšného modelu Duster stálicí v rámci prodejů. Modelu se podařilo udržet si druhou příčku v rámci segmentu B-SUV.

SANDERO: Modelu Sandero se v prvním pololetí prodalo 1 254 kusů a jedná se o druhý nejprodávanější vůz ve své třídě. Druhou příčku obsadilo Sandero i v prodejích soukromé klientele.

JOGGER: Modelu Jogger bylo za první pololetí roku 2025 prodáno 1 381 vozidel a jedná se o předního hráče v segmentu rodinných kombi vozidel. Téměř 64% zákazníků si vybralo model Jogger v dvoupalivovém provedení s možností spalování LPG.

SPRING: Model Spring se také těsí úšpěchu na poli malých elektrických vozidel s zachováním statusu nejdostupnějšího elektromobilu na trhu. Za první polovinu roku bylo registrováno 114 vozidel modelu Spring, díky čemuž obsadil 5 pozici v rámci prodejů EV vozidel soukromé klientele.

Zdroj: Renault ČR, Jitka Skaličková

Šéf Renaultu ČR Zdeněk Grunt a PR manažerka Dacie Jitka Skaličková loni uvedli na trh třetí verzi Dusteru

Related Post