Spread the love

Startuje anketa Mastercard Obchodník roku, která hledá nejlepší české obchodníky napříč maloobchodními segmenty. Zároveň bylo spuštěno veřejné hlasování v kategorii Cena veřejnosti, kde mohou zákazníci podpořit svého favorita a zapojit do soutěže o ceny.

Mastercard Obchodník roku každoročně oceňuje obchodníky, kteří vynikají nejen kvalitou služeb a zákaznického zážitku, ale také schopností přizpůsobit se rychle se měnícím potřebám trhu a spotřebitelů.

„Naší ambicí je prostřednictvím ocenění Mastercard Obchodník roku reflektovat aktuální dění v maloobchodu a zároveň inspirovat k dalšímu rozvoji. Právě schopnost rychle reagovat na změny trhu je pro obchodníky klíčová, proto odborná porota uděluje ocenění v kategorii Inovátor v obchodě. Ta je určena projektům, které posouvají hranice maloobchodu. Ať už jde o nové technologie, moderní prodejní přístupy nebo aktivity v oblasti společenské odpovědnosti a udržitelnosti, cílem je vyzdvihnout ty, kteří přinášejí skutečné změny a udávají směr celému odvětví,“ řekl Martin Dolejš, ředitel rozvoje obchodu, Mastercard.

„Sortimentní kategorie, které vycházejí z nezávislého spotřebitelského výzkumu, průběžně obměňujeme, abychom dali příležitost vyniknout obchodníkům z dalších oblastí maloobchodu. Letos jsme proto nově zařadili kategorii Obchodník roku v oblasti cestování,“ poznamenal Tomáš Večerek, manažer pro vztahy s obchodníky, Mastercard.

Cena veřejnosti 

Cena veřejnosti patří k nejvýznamnějším kategoriím soutěže, a to díky své jedinečnosti – o vítězi rozhodují přímo zákazníci svým hlasováním. Mají tak možnost ocenit obchodníky, kteří podle nich nejvíce formují úroveň služeb na trhu a zároveň se těší jejich dlouhodobé přízni. Tato přímá interakce mezi spotřebiteli a značkami přináší cenné poznatky o aktuálních preferencích i hodnotách, které jsou pro zákazníky klíčové. Každoročně se do hlasování zapojují desetitisíce lidí napříč Českou republikou.

Každý zákazník má možnost podpořit svého favorita mezi obchodníky od 3. listopadu 2025 do 15. února 2026 a zároveň se účastnit soutěže o atraktivní ceny – pět tabletů iPad Air a pět mobilních telefonů iPhone 17. Hlasovat je možné na webových stránkách www.obchodnik-roku.cz.

Absolutní vítěz a sortimentní kategorie

Kromě Ceny veřejnosti budou oceněni také obchodníci v jednotlivých sortimentních kategoriích. Výsledky v těchto kategoriích vycházejí z reprezentativního spotřebitelského výzkumu, který provádí nezávislá agentura na vzorku 1 500 respondentů z celé České republiky. V letošním ročníku budou obchodníci hodnoceni v následujících kategoriích:

  • Obchodník roku s potravinami
  • Obchodník roku s drogerií a parfumerií
  • Obchodník roku s oděvy
  • Obchodník roku s obuví
  • Obchodník roku se sportovními potřebami
  • Obchodník roku s elektrem a elektronikou
  • Obchodník roku pro dům a zahradu
  • Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky
  • Obchodník roku s chovatelskými potřebami
  • Obchodník roku s knihami
  • Obchodník roku s hračkami
  • Obchodník roku v oblasti cestování
  • Čerpací stanice roku
  • Lékárna roku
  • E-shop roku
  • Doručení jídla a potravin

Další kategorie ocenění

Mastercard Inovátor v obchodě

Tato kategorie oceňuje obchodníky, kteří v roce 2025 přinesli na český trh nejodvážnější a nejprogresivnější inovace. Odborná porota vybere z nominovaných projektů tři finalisty, kteří pak představí svá inovativní řešení na největší obchodní konferenci ve střední Evropě Retail Summit. O vítězi bude následně hlasovat publikum konference.

Odborná porota, která bude hodnotit nominované projekty, se sejde v únoru 2026 ve složení:

  • Tomáš Prouza (prezident, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR)
  • Romana Nýdrle (ředitelka pro obchod, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR)
  • Jan Vetyška (výkonný ředitel, Asociace pro elektronickou komerci)
  • Přemysl Hanzelka (výkonný ředitel, ČSOB)
  • Petr Vaněk (Branch Manager, GoPay Czech Branch)
  • Pavlína Louženská (zakladatelka vzdělávacích platforem #HolkyzMarketingu a #HolkyzByznysu, mentorka pro Google for Startups, specialistka na predikci trendů)
  • Peter Brejčák (redaktor, CzechCrunch)
  • Martin Dolejš (ředitel rozvoje obchodu, Mastercard)
  • Tomáš Večerek (manažer pro vztahy s obchodníky, Mastercard)

Cena SOCR ČR

Ocenění v kategorii SOCR ČR – Zodpovědný obchodník vyhlašuje Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti Mastercard.

Vítězové všech kategorií budou slavnostně vyhlášeni 11. března 2026 během galavečera Mastercard Obchodník roku na konferenci Retail Summit.

Zdroj: CzechBanking.cz

Related Post