Spread the love

Čínská BAIC Group chystá ofenzivu na sousedním polském trhu. Autosalonu v Poznani se na její pozvání zúčastnil i český motoristický novinář Josef Žídek z Auto4Drive.cz, spolupracovník Automakers.

Autosalon v polské Poznani patří k největším motoristickým událostem ve střední a východní Evropě, počty vystavovatelů převyšují stovku a návštěvnost atakuje stotisícovou hranici. Řada výrobců zde v minulosti představovala své horké novinky, čínský BAIC sem přivezl řadu modelů, přičemž u SUV Beijing 7 si tuto událost zvolila pro premiéru na polském trhu, kde již loni zahájila prodeje menších SUV Beijing 3 a 5.

Vzhledem k tomu, že plánuje i další rozšiřování své působnosti v rámci Evropy, pozvala k účasti i několik českých novinářů, kteří měli možnosti prohlédnout si vystavované vozy, ale především také položit detailní otázky zástupcům společnosti v osobním rozhovoru.

Dlouhá historie, sídlo v Pekingu

BAIC neboli Beijing Automotive Industry Holding Co., Ltd. se prezentuje jako jeden z nejstarších automobilových výrobců v Číně. Společnost byla založena v roce 1958 a v současnosti má být jedním z největších čínských výrobců automobilů. Deklaruje působnost ve více než stovce zemí světa, přičemž má na svém kontě přes 31 milionů vyrobených aut.

V loňském roce vyrobila 1,7 milionu vozů, z toho více než milion byla značky BAIC. Vyrábí ovšem automobily i pro další významné koncerny – společně působí ve značkách Beijing Benz Automotive, Beijing Hyundai Auto, Fujian Benz Automotive, Beijing Foton Daimler Automotive a další.

Není bez zajímavosti, že BAIC Group je držitelem 9,98 % akcií Daimler AG, recipročně Daimler Benz AG vlastní 9,55 % akcií v BAIC Motor.

Tři vlastní značky, v Evropě se bude prezentovat hlavně BAIC

Automobilka vyvíjí vozy pod třemi vlastními značkami, a to BAIC, ARCFOX a Foton. Investice do jejich vývoje, který se realizuje nejen v Pekingu, ale také v americkém Silicon Valley a Detroitu, i v dalších vývojových centrech ve Španělsku, Německu a Itálii, dosáhla v roce 2022 asi 380 milionů amerických dolarů, tedy podle tehdejšího kurzu skoro devět miliard korun. V rámci poznaňského autosalonu byla prezentována hlavně značka BAIC, například modely BJ40 (off-road, který je nejprodávanějším modelem značky v Číně), BJ60 (rozměrné SUV, jehož délka přesahuje pět metrů) či robustní off-road BJ80 a Beijing 3, 5 a 7, tedy tři různé velikosti SUV evropského střihu. V případě největšího Beijing 7 se jednalo o premiérový vstup na polský trh.

Vlajková loď s cenou pod milion

Model Beijing 7 si automobilka zvolila za vlajkovou loď v nabídce a na polském trhu jej hodlá prodávat již ve druhém čtvrtletí letošního roku. K dispozici bude v jediné verzi Luxury s bohatou výbavou, cena byla stanovena na 162 900 polských zlotých, tedy přepočteno současným kurzem těsně do milionu korun.

Zákazníky hodlá hýčkat pětiletou zárukou a prodejní a servisní sítí, která se má do konce roku 2025 rozrůst na 35 míst. Beijing 7 měří na délku 4,745 metru a je postaven na rozvoru 2,8 metru. Kromě luxusního vzhledu nabízí také kvalitní materiály (nechybí kůže Nappa) a precizní zpracování.

Pohon zajišťuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 177 koní a točivým momentem 305 Nm. Ve standardu bude mimo jiné inteligentní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu a další asistenční systémy.

Josef Žídek, Poznaň

 

Related Post